A programmal az Önkormányzat az önkormányzati lakásban élőket támogatja otthonuk felújításában összesen 25 millió Ft keretösszegben.
A pályázati felhívás és a pályázati adatlap letölthető innen:
Mennyi pénzre lehet pályázni?
Pályázatonként legalább bruttó 50 ezer forint, legfeljebb bruttó 300 ezer forint értékű beruházás számolható el a támogatás terhére. A pályázat nem igényel önrészt. Az elvégzendő munka értéke a bruttó 300 ezer forintos határt meghaladhatja, amennyiben a pályázattal nem támogatott részt a bérlő saját maga vállalja megfizetni.
A támogatás utófinanszírozott.
Ki vehet részt a pályázaton?
Pályázatot nyújthat be az Önkormányzattal a pályázat benyújtásakor lakásbérleti jogviszonyban álló magánszemély.
Újdonság a pályázatban, hogy minden pályázó a rezsi megtakarításhoz kapcsolódó tájékoztatást kérjen a RenoPont irodában (1088 Budapest, Gutenberg tér 2. -bejárat a Kőfaragó utca felől. Telefon: 06-70-579-6872, Email cím:
A tanácsadás, tájékoztató végén a RenoPont igazolást ad a pályázó részére, amit a pályázathoz kell csatolni.
Az igazolás nélkül a pályázat érvénytelen!
A tanácsadásra, javasolt időpontot foglalni, regisztrálni az alábbi honlapon: https://renopont.hu/idopontfoglalas
A pályázaton azok a bérlők jogosultak részt venni, akik:
- a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapon keresztül határidőre megfizették a lakbért és a kapcsolódó külön szolgáltatási díjakat, vagy korábbi hátralékuk rendezésére kötött megállapodásban előírt részleteiket és
- a bérleti szerződésben foglaltak alapján, valamint a bérlemény-ellenőrzési jegyzőkönyv által igazoltan tartózkodnak minden olyan magatartástól, amellyel lakótársaik nyugalmát, bérleményeik rendeltetésszerű használatát zavarnák és
- a lakásba nem fogadtak be a bérbeadó engedélye nélkül más személyeket és
- a pályázó bérlő a Pályázati Adatlapot határidőre, az igazolásokkal, színes fotó dokumentációval együtt benyújtotta.
Lakásonként legfeljebb egy pályázat nyújtható be, abban az esetben is, ha bérlőtársi jogviszony áll fenn.
Mire lehet pályázni?
A pályázat főként felújítási, korszerűsítési, komfortfokozat emeléssel járó és az energiahatékonyságot javító munkálatokat támogatja, amely tartósan emeli az önkormányzati bérlakás használati értékét.
A számlával igazolt költségek 100 %-a, a számla nélküli – kizárólag a kivitelezéshez kapcsolódó, nem engedélyköteles szolgáltatások esetében – elvégzett munkálatok Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási irodája által igazolt költségeinek legfeljebb 75 %-a fizethető ki bérlő részére. Az anyagköltségek kifizetése kizárólag számla alapján lehetséges, munkálatok számla nélküli elvégzése anyagszámla nélkül nem lehetséges.
Támogatandó munkanemek, tevékenységek különösen, de nem kizárólag:
- bejárati ajtók cseréje,
- penész- és páramentesítő (Aquapol), szellőztető berendezések beszerzése és telepítése,
- nyílászárók felújítása, üvegezése, passzítása, festés-mázolása, illetve cseréje,
- tisztasági festés,
- hő- és vízszigetelés,
- padló- és falburkolatok javítása, illetve cseréje,
- vízórák felszerelése, illetve cseréje,
- elektromos szerelvények és vezetékek cseréje,
- energia takarékos világító testek beépítése, cseréje,
- fűtéskorszerűsítés, elektromos és/vagy hőcserélős fűtésrendszer kiépítése,
- elektromos hálózat kapacitás bővítése,
- gépészeti berendezési tárgyak (mosdó, WC stb.) és szerelvényeinek felújítása, cseréje,
- álmennyezet építése (nagy belmagasságú lakások esetén, energiahatékonysági célból),
- ingatlanok csatolásával kapcsolatos műszaki- és adminisztratív feladatok.
Nem nyújtható be pályázat olyan munkálatra, amelyet a bérlő a bérbeadóval kötött megállapodás alapján saját költségére köteles elvégezni.
Pályázat benyújtása
A pályázat benyújtásának határideje a keretösszeg kimerülése, de legkésőbb 2023. május 31. szerda 16.00. óra.
A pályázat benyújtásának helye: A pályázatok folyamatosan benyújthatók postai úton, vagy személyesen ügyfélfogadási időben a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. (JGK) telephelyén (1084 Budapest, Tavaszmező u. 2.)
Ügyfélfogadási rend:
Hétfőn: 13:00 órától 18:00 óráig;
szerdán: 8:00 órától 16:30 óráig;
pénteken: 8:00 órától 11:30 óráig.
A pályázat elbírálása:
A pályázat nyerteseiről a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. javaslata alapján a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság dönt.
További információkat a pályázatról itt találhat:
Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási Iroda
1084 Budapest, Tavaszmező utca 2. Telefon: +36 1 210 4928 Ügyfélfogadási idő: hétfő: 13-18, szerda: 8-12 és 13-16.30, péntek 8-11.30 E-mail cím: |
(jozsefvaros.hu)