A márciusi vasúti menetrendi adatokat a korábban beszerzett korszerű mozdonyok és a pályafelújítások határozták meg. Több vasúti vonalon tartósan javult a menetrendszerűség, a vonatok mintegy 0,2 százaléka késett egy óránál többet, ami a nemzetközi vonalakat érintette – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója kedden a Facebookon.
Hegyi Zsolt a MÁV-Volán csoport márciusi jelentését ismertetve a bejegyzésben elmondta: a győri és a szegedi munkálatok némileg növelték a menetidőket, ugyanakkor az elmúlt hónapokban tapasztalt menetrendidő javulás az első tavaszi hónapban is folytatódott, februárhoz képest nem történt jelentős váltás egyik fontos fővonalon, illetve elővárosi vonalon.
Kifejtette: az 1-es vasútvonalon a Bicske alsónál zajló pályafelújítás néhány százalékkal visszavetette a havi menetrendszerűségi adatokat. A januári tehervonat kisiklást (Szeged-Rendező állomás) követő pályahelyreállítás miatt a Cegléd-Szeged vonal az átlag alatt teljesített márciusban, és jelenleg itt nagyteljesítményű villanymozdonyos vontatás előkészítése zajlik.
Közölte: az értékesített vármegye- és országbérletek száma márciusban is megközelítette az egymilliót. A kerékpárjegyek és -bérletek aránya a viszonylag hűvös márciusi hétvégék miatt „még nem lőtt ki”, az áprilisi időarányos adatok azonban már növekedést jeleznek előre.
A MÁV-csoport honlapján közzétett havi összegzésből kiderült: márciusban 96 711 vonatjáratból 81 280 kevesebb mint hatperces késéssel érkezett meg a végállomásra, ami 84,04 százalékos pontossági arányt jelent, a februári 83,91 százalék után. Az összes járat 2,45 százaléka – 2366 vonat – késett több mint húsz percet. A Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vonalon a járatok 97,92 százaléka késett kevesebb mint hat percet, míg a Szeged és Hódmezővásárhely között működő TramTrain esetében ez az arány 98,52 százalék volt.
A havi beszámoló szerint márciusban 1 047 895 autóbuszjárat közlekedett, ebből 1 022 734 járat (97,59 százalék) kevesebb mint 10 perces késéssel érkezett meg a végállomásra, ez minimális visszaesés a februári 98,36 százalékról, ami a fővárosi bevezető utak növekvő forgalmával magyarázható. A regionális és országos vonalakon a 98,61 százalékos, az agglomerációs vonalakon pedig 84,19 százalékos volt a pontossági mutató – derül ki a jelentésből.
A HÉV-járatok felülmúlták az egyébként is jó menetrendszerűségi statisztikákat, a márciusi 99,83 százalékos adattal – közölte Hegyi Zsolt.