
- Részletek
- Írta: er
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével, egyre nagyobb figyelmet kap a személyes higiénia és inkontinenciakezelés területe. Az érintettek keresik a diszkrét, kényelmes és fenntartható megoldásokat. Fontos, hogy az enyhe vizeletcsepegéssel élők életminősége ne sérüljön, és mindennapjaikat magabiztosan élhessék. Számukra jelenthet új dimenziót az az innovatív fejlesztés, amely rangos elismerésben részesült az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 díj átadóján.
Az idén ötödik alkalommal rendezték meg a Trade magazin által életre hívott Inno d’Or – Év innovációja versenyt, amelyen évről évre olyan értékteremtő vívmányokat jutalmaznak, amelyek egy jól meghatározható fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei.
A Személyi Higiénia kategória nyertese idén a női és férfi változatban is elérhető MoliCare® mosható, cserélhető betétes nedvszívó alsónemű lett, amely új irányt jelöl ki a modern inkontinenciakezelésben és intim higiéniai termékfejlesztésben. A termék különlegessége a szabadalmaztatott technológiában rejlik: a diszkréten elhelyezett, eldobható, cserélhető betét egy rejtett zsebben kap helyet az újrahasználható alsónemű belsejében. Ez a kialakítás egyszerre biztosít magasabb szintű védelmet és intimitást, hiszen ugyanolyan megjelenést és kényelmet nyújt, mint egy hagyományos alsónemű.
A betétek belső magja a folyadékot gélállagúvá alakítja, akár 30 teáskanálnyi vizeletet képes elzárni, ezzel biztosítva a száraz és biztonságos érzést. Emellett a kellemetlen szagokat is semlegesíti és akár 12 órán keresztül is viselhető - a felhasználó egyéni állapotától és a vizeletvesztési mennyiségtől függően. A betétek egyszerűen eltávolíthatók és cserélhetők a nap folyamán, garantálva a frissességet és a komfortot.
A termék nemcsak innovatív, hanem környezetbarát alternatívája is az eldobható inkontinencia-termékeknek. Használatával mintegy 78%-kal kevesebb műanyaghulladék termelődik a hagyományos betétekhez képest. A fekete alsónemű 60 °C-on higiénikusan mosható és újrahasználható anélkül, hogy veszítene nedvszívó képességéből. Egyedülálló módon a termék szárítógépben is szárítható, ami megkönnyíti a tisztítást. A fenntarthatóságot a felhasznált anyagok és tanúsítványok is alátámasztják. A vegán, ezüst-kloridoktól, valamint más biocidoktól mentes anyagok nem károsítják az intimflórát, és nem terhelik a környezetet.

- Részletek
- Írta: er
A Sharity egy digitális platform, amely az adományozást és a hirdetéseket kapcsolja össze egy 21. századi rendszerben. Az applikáció segítségével a felhasználók reklámok, vagy szponzorált tartalmak megtekintésével támogatást generálhatnak nonprofit szervezetek számára anélkül, hogy saját zsebükből kellene költeniük.
A Sharity nemcsak egy innovatív adományozási rendszer, hanem egy átlátható és hatékony eszköz is a vállalatok számára, hogy megszólítsák célközönségüket, miközben valós társadalmi és környezeti hatást fejtenek ki, és közelebb kerülhetnek ESG céljaik eléréséhez.
A nagyvállalatok vezetői gyakran inkább a jól ismert, nemzetközi jótékonysági szervezetek felé irányítják a támogatásokat, hiszen így érzik biztosnak, hogy az adományok megfelelően hasznosulnak.
„Azonban ezzel a munkatársak és a helyi közösségek kimaradnak a folyamatból, így elveszik az a lehetőség, hogy a vállalat saját működési környezetében is érdemi társadalmi hatást gyakoroljon” – magyarázta Bujdosó Arnold. A Sharity megalkotásában egy Big4 tanácsadó cég működött közre, szem előtt tartva azt a tapasztalatot, hogy a magyarországi adományozási rendszer nem elég átlátható és túlságosan bürokratikus.
„A nemzetközi tanácsadó céggel együttműködve kifejlesztettünk egy egyedülálló, innovatív applikációt, amely teljes transzparenciát tesz lehetővé. Tartalmaz egy úgynevezett »red flag« elemző rendszert is, amely automatikusan jelzi, ha egy szervezet adományfelhasználása kockázatosnak minősülhet. Ezzel sikerült elérnünk, hogy a nagyvállalatok bátrabban nyissanak a kisebb civil szervezetek felé is. A Sharity segítségével a támogatás odaítélésének lehetősége a fogyasztók és az ügyfelek kezébe került, természetesen az előre meghatározott keretek között. Ez növeli az ügyfél-elköteleződést is, hiszen az emberek általában azt a szervezetet támogatják, amelynek az ügye a legközelebb áll a szívükhöz, és ez gyakran egy helyi kezdeményezés” – fogalmazott Bujdosó Arnold.
Elsőként a Synlab, majd mások mellett a JYSK is felismerte, hogy ezzel a módszerrel a hirdetéseik nemcsak széles rétegekhez jutnak el, de egy jó ügy támogatásához is hozzájárulnak. Mindeközben növelik ismertségüket és pozitív megítélésüket az adott térségben.
A Sharity és a JYSK legutóbbi közös kampányában összesen 1 millió forint értékű adomány gyűlt össze, a versenyben 14 civil szervezet vett részt, a szavazásban a támogatást az 5 legtöbb szavazatot összegyűjtő szervezet között osztották szét. A Sharity adományozási modelljének sikere megalapozta, hogy a Magyar Marketing Szövetségen belül létrejöjjön az Impact Tagozat, amelynek vezetője Bársony Farkas, a Sharity társalapítója és elnök-vezérigazgatója. A szakmai közösséghez eddig 30 MMSZ vállalati tag csatlakozott.

Amikor a profit mellett a lelkiség is számít
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Lehet-e egyszerre kereszténynek és sikeres vállalkozónak is lenni? Egyre több vállalkozó dönt úgy, hogy hitét nyíltan vállalja az üzleti életben, hiszen meggyőződésük szerint, az nem gát, hanem erőforrás a cégvezetésben. A keresztény vállalkozói közösség céges filozófiája nem csak a hívők számára lehet inspiráló. Neves vállalatvezetők, szakértők, ismert személyiségek osztották meg tudásukat a keresztény értékek perspektívájában.
Az esemény egyik főtámogatója, a SalesAutopilot vezetője, Csepregi Balázs személyes gondolatokat fogalmazott meg arról, hogyan jelenhet meg a keresztény értékrend a gyakorlatban a vállalati kultúrában. „Keresztény hitű vállalkozóként az egyik legnagyobb dilemmánk, hogy milyen mértékben tekintsünk missziós mezőként a munkakörnyezetünkre, hogyan szolgáljunk az evangéliummal a munkatársaink felé. A mi utunk három alappillérre épül. Az első, hogy minden állásajánlatot én adok át személyesen, egy beszélgetés keretében, ahol lehetőségem van az evangéliumot is bemutatni a leendő kolléga felé. A második, hogy vezetői csapatunk megtanulta: lesznek olyan döntések, amikor nem lesz emberi magyarázat, csak Isten vezetése, amit kérnünk és követnünk „kell”. A harmadik pillér pedig az, hogy igyekszünk Isten előtt élni az életünket, keresni az iránymutatását, és hogy ez kinek mennyire tetszik, ki mit szól hozzá, az nem tárgya vizsgálódásunknak.”
A konferencia egyik leginspirálóbb előadója Rakonczay Gábor volt, aki legutóbb 75 nap alatt egyedül evezte át az Atlanti-óceánt. A többszörös világrekorder párhuzamot vont az extrém sport és a vállalkozói lét között:
„18 éve tartok előadásokat, képzéseket vállalkozóknak, hiszen az extrém sportteljesítményeknél ugyanaz a metódus érvényes, mint az üzleti életben. Van egy cél, ahová el akar jutni egy egyén vagy egy csapat. Eközben különböző problémák jelentkeznek, azokat meg kell oldani, szakmailag fel kell készülni. Ha az üzleti vonalon valaki egyről a kettőre akar jutni, az is extrém teljesítménynek tekinthető. A létezésünk sokszorosan értékesebb, mint azt emberi ésszel felfognánk. Az ember elindul valamilyen tudással, világképpel és teljesen más ember fog megérkezik, annyi minden történik közben, hogy ugyanazzal a személyiséggel végig se lehetne érni” - fogalmazott.
A rendezvény középpontjában az a felismerés állt, hogy a hitből fakadó értékek – mint a bizalom, elkötelezettség, alázat és kitartás – nem csak a személyes életben, hanem az üzleti világban is erőforrássá válhatnak. A szervezők célja továbbra is az, hogy közösséget építsenek olyan vállalkozók között, akik számára a hit nem különálló dimenzió, hanem az üzleti döntéshozatal természetes része.

MÁV - már közúton sincs más választásunk...
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
A következő 10 évre kiszorították a magáncégeket a helyközi buszközlekedésből: mostantól csak az állami MÁV viszi az utasokat vidéken, hiába bizonyították a kisvállalkozók évtizedeken át, hogy gazdaságosan és biztonságosan képesek szolgálni az utasokat.
A legnagyobb fuvarozói érdekvédelmi szervezet, a NiT Hungary szerint ezzel véget ért egy 35 éves harc, ahol a "kis Dávid" nem tudta legyőzni az állami "Góliátot". Hiába dolgoztak egy európai mintájú, versenyen alapuló rendszerért – a döntéshozók végül az egyszereplős, állami modellt választották, így a magánbuszosoknak mostantól nincs esélyük részt venni a menetrend szerinti közlekedésben.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára úgy fogalmazott: „A 90-es években léptünk rá egy hosszú útra, mert hittünk abban, hogy a magánvállalkozásoknak is helyük van a menetrend szerinti közlekedésben. Bár áttörést nem értünk el, büszkék vagyunk a 35 év munkájára.”
A NiT Hungary büszkeséggel tekint vissza az elmúlt évtizedek érdekképviseleti tevékenységére, még akkor is, ha most egy új szakasz kezdődik a magyarországi helyközi, menetrend szerinti autóbuszos közszolgáltatás történetében. A szervezet célja a 90-es évek óta a magánszektor számára is nyitott, nyílt versenyeztetésen alapuló, többszereplős közszolgáltatási rendszer kialakítása volt, uniós példák alapján. A 2016-ra tervezett uniós piacnyitás azonban a gyakorlatban máshogy valósult meg; az állam egyetlen szolgáltatóra építette ki a teljes rendszert.
Most négy, eddig még piacon lévő magáncég helyközi közszolgáltatási tevékenysége is megszűnt, a járataikat az állami szolgáltató vette át. 2025. március 31-től a helyközi menetrend szerinti autóbuszos közszolgáltatásokat kizárólag a MÁV Személyszállítási Zrt. látja el, egy 10 éves koncessziós szerződés keretében.
Ezt várják el a diákok 2025-ben
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Már nem lehet csak „könnyű nyári munkát" ígérni a fiataloknak, nem csak egy kis zsebpénzért akarnak dolgozni. A diákok rugalmas munkavégzést, értelmes feladatokat és korrekt bért várnak el, a cégek pedig egyre tudatosabban tekintenek rájuk, mint jövőbeli munkatársaikra. A nyár a valós tapasztalatszerzésről, a karrierépítésről és az élményszerű munkavállalásról szól. Vagyis soha nem volt ennyire sokszínű és kihívásokkal teli a nyári diákmunka piac, mint most. A 2025-ös szezonban emelkednek a bérek és változnak az SZJA-szabályok is.
A Magyarországon érvényes jogszabályok szerint 16 éves kortól lehet diákmunkát vállalni, de a nyári szünetben már a 15 éves tanulók is dolgozhatnak szülői hozzájárulással. A munkavállaláshoz aktív nappali jogviszony szükséges, passzív hallgatók 25 éves korig foglalkoztathatók. A végzős diákok – akár érettségizők, akár államvizsgázók – október 31-ig dolgozhatnak diákigazolvánnyal, függetlenül attól, hogy tovább tanulnak-e.
A munkavállalás iskolaszövetkezeten keresztül történik: online regisztrációval, profilkitöltéssel és szerződéskötéssel. A regisztrációhoz szükség van személyi igazolványra, adókártyára, TAJ- kártyára, diákigazolványra (érvényes matricával) és saját bankszámlaszámra. A munkavégzés igazolása a jelenléti ív feltöltésével történik, amely egyben a bér kifizetésének feltétele is.
Külföldi, harmadik országbeli állampolgárok esetében külön szabályok érvényesek: tanév közben heti 30 órát, tanéven kívül napi 8 órát (összesen 66 munkanapig) dolgozhatnak.
A műszaki és informatikai területeken hatalmas a kereslet a diákmunka iránt. A nagy gyártócégek – köztük új autó- és akkumulátorgyárak – aktívan alkalmaznak fiatalokat, de nem a gyártósorra, hanem a támogató/kiszolgáló területekre. A MŰISZ Iskolaszövetkezet szorosan együttműködik több nagy magyarországi gyártócéggel. Az ezeknél elérhető háttérmunkákhoz, pénzügyi és HR területekhez, vagy IT-fejlesztésekhez kapcsolódó pozíciók szakmai felkészültséget igényelnek, ezért elsősorban egyetemisták kerülnek kiválasztásra. Emellett az SSC-k (szolgáltató központok) is keresnek diákokat, különösen olyanokat, akik jól beszélnek idegen nyelveket, rájuk elsősorban ügyfélszolgálati, pénzügyi és adminisztratív feladatokban van szükség.
A MŰISZ tapasztalatai szerint a könnyű fizikai munkák vagy a kiskereskedelmi pozíciók jelenleg kevésbé jellemzőek, de a fast fashion boltokban, ruhaüzletekben van lehetőség az elhelyezkedésre.

Új szereplő jöhet a BÉT-en
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Tőzsdére készül a német bérlakáspiacon aktív Available Zrt. A társaság 2025 végén jelenne meg a Budapesti Értéktőzsde Xtend platformján, majd a bevezetést követően Standard kategória lenne a cél. A cég Kelet-Németországban vásárol társasházakat a meglévő bérlőkkel együtt, és euróban fizetett, negyedéves osztalékot kínál befektetőinek. Az Available Zrt. a magyar befektetőknek euróalapú, passzív ingatlanhozamot kínál, közvetlen tulajdonlás nélkül.
A hazai tulajdonú vállalat újszerű üzleti modellje a németországi bérlakáspiacra épít, ahol teljes társasházak felvásárlásával és professzionális üzemeltetésével kínál vonzó hozamot befektetőinek – mindezt forint helyett euró alapon. A cég vezérigazgatója és igazgatósági elnöke szerint a tőzsdei bevezetés a növekedéshez szükséges tőkét és likviditást biztosítja. Vida Imre elmondta, hogy a tőzsdei jelenlét új befektetői rétegeket is elérhetővé tesz majd, miközben átláthatóbb működést nyújt a részvényeseknek. A cég elsősorban Kelet-Németországban aktív, olyan városokban, mint Plauen, Zwickau, Chemnitz, illetve ezek környékén, de alkalmanként nagyobb városokban – például Drezdában vagy Lipcsében – is vásárol ingatlanokat. Az elhelyezkedés kiválasztásánál kulcsszempont a kedvező ár és a jó bérleti megtérülés. A keletnémet városokban az ingatlanárak jóval alacsonyabbak, mint például Münchenben vagy Hamburgban, viszont a bérleti díjak arányosan nem alacsonyabbak, így a kiadással sokkal jobb megtérülést lehet elérni. Amíg itthon egy befektetési lakás 25-30 év alatt térül meg bérbeadással, ez a német piacon akár 12-15 év alatt is megvalósulhat.
Az Available Zrt. jelenleg 10 társasházat kezel, körülbelül 50 lakás tartozik a portfóliójába, amely összesen mintegy 4500-5000 négyzetmétert tesz ki. A tőzsdei bevezetést követően a társaság dinamikus bővülést tervez: a cél 100 ezer négyzetméter lakóingatlan bevonása, ami hozzávetőleg 2200–2500 lakást jelent. A növekedés éves szinten 10 ezer négyzetmétert céloz, amelyhez jelentős tőke bevonására van szükség. A magyar befektetők számára a cég euróalapú, negyedéves osztalékfizetési rendszert kínál, amely új alternatíva lehet azok számára, akik bérbeadásból származó rendszeres jövedelemre vágynak, de nem szeretnének közvetlenül ingatlant vásárolni vagy kezelni. A cég célja a szabályozott ingatlanbefektetési társaság (SZIT) státusz megszerzése, amely a nemzetközileg ismert REIT-ek magyar megfelelője. De még ennek eléréséig is már a SZIT működési elveinek megfelelően – a profit 90 százalékának osztalékként való kifizetése, kizárólag ingatlanalapú befektetés – folytatja tevékenységét.

- Részletek
- Írta: er
Róma különleges időszakot él meg 2025-ben, mivel jubileumi Szentévet hirdetett a katolikus egyház, és új pápát is választottak. A „Spes non confundit” – A remény nem csal meg – mottóval meghirdetett jubileumi év zarándokok millióit vonzza a városba, miközben Robert Francis Prevost bíborost májusban XIV. Leó néven pápa rangjára emelték, miután Ferenc pápa 88 éves korában elhunyt. A szent kapuk 2024 karácsonyán nyíltak meg, és a szentév 2026. január 6-án, vízkeresztkor zárul. A szentév során azok a hívők, akik átlépnek a négy pápai bazilika – a Szent Péter-, a Lateráni Szent János-, a Santa Maria Maggiore- és a Falakon kívüli Szent Pál-bazilika – szent kapuin, teljes búcsút nyerhetnek, ha szentgyónást végeznek, áldoznak, és imádkoznak a pápa szándékaira. Ehhez kapcsolódva egész évben tematikus zarándoklatokat szerveznek különböző hivatáscsoportok és közösségek számára.
A Vatikán és környéke különösen zsúfolttá vált, ez a tömeg az utazástól kezdve az étkezéseken át a szállásfoglalásig mindenre hatással van.
Aki idén Rómába utazik, annak alapos előkészületekre van szüksége. A szállásokat már hónapokkal korábban lefoglalják, különösen az olcsóbb kategóriák telnek be gyorsan. A pápai bazilikákhoz vezető sorok hosszabbak a megszokottnál, és a beléptetési szabályok is szigorodtak. A Szent Péter-bazilikába már csak regisztrációval lehet belépni, név és személyazonosító szám megadása mellett.
„Nagyon szigorúak a különböző múzeumok látogatási feltételei, neveket és igazolványszámokat kell előre leadni, és ezeket nem lehet utólag módosítani. Tehát ha valaki eldöntötte, hogy idén turistaként Rómába utazik, akkor mielőbb döntenie kell a konkrét dátumról.” - mondja a szakértő.
Az utazási szakemberek különösen a nyári hőségtől óvnak, amikor a magas hőmérséklet és a páratartalom miatt a programok fizikailag is megterhelővé válhatnak. Ezért sok iroda a kora tavaszi vagy őszi látogatást javasolja, és tengerparti pihenőnapokat is beépítenek a programokba. Emellett a zarándoklatok vallási jellege miatt is ajánlott az előzetes regisztráció, különösen a misékre, pápai audienciákra vagy egyházi jubileumokra.
A fokozott látogatószám nemcsak a kényelmet, de a biztonságot is befolyásolja. Nagy Szilvia figyelmeztet a tolvajok jelenlétére is: „Ahol több az ember, ott nyilván óvatosabbnak kell lenni, mert azok is próbálnak jelen lenni, akik a turisták megkárosítására specializálódtak. Fokozottan kell figyelnünk értékeinkre, igazolványunkra, pénztárcánkra, telefonunkra. Hihetetlenül ügyesek a zsebtolvajok Rómában. Sokan Londonról vagy Párizsról beszélnek ilyen szempontból, de szerintem Róma régóta első helyen áll, mert nagyon kreatívan és gyorsan dolgoznak az itteni tolvajok.”

Egyre tudatosabban közelítünk a fürdőszobához
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
A fürdőszoba-felújítás ma már nem csupán esztétikai kérdés, hanem tudatos otthoni beruházás is. Egyre több család tervezi meg előrelátóan a munkálatokat, hogy elkerülje a kellemetlen meglepetéseket és felesleges kiadásokat. A szakértők szerint egy jól előkészített projekt nemcsak milliókat takaríthat meg, hanem hosszú távon növeli az ingatlan értékét is – feltéve, hogy a költségvetés, a kivitelezők és a műszaki részletek is a helyükre kerülnek.
A tervezés egy megtérülő befektetés: ha időt szánunk rá, sokkal nagyobb eséllyel kapjuk meg azt az eredményt, amit szeretnénk. Nem fut ki a projekt a költségkeretéből, nem érnek kellemetlen meglepetések, a nehézségeket is könnyebb áthidalni. A kivitelezés során gyakran párkapcsolati feszültségek is felszínre kerülnek, így a szakértői támogatás sokszor mediátori szerepet is betölt.
Az egyik legelső és legfontosabb kérdés, amit a szakértő szerint fel kell tenni magunknak, hogy csak esztétikai frissítésre vágyunk, vagy teljes átalakítást szeretnénk. Ezt minél hamarabb tisztázni kell, hiszen a cél alapvetően befolyásolja az egész projekt menetét.
Az esztétikai felfrissítés jellemzően az anyagok, színek és az általános megjelenés megújítását jelenti, nagyobb szerkezeti változtatások vagy a víz- és villanyvezetékek cseréje nélkül. A teljes átalakítás ezzel szemben magában foglalhatja az elrendezés megváltoztatását, a szaniterek áthelyezését (például a kád cseréjét zuhanyzóra) vagy új bútorok hozzáadását (például dupla mosdós szekrényt, a korábbi szimpla helyett). Ennek az alapvető döntésnek azonnali gyakorlati következményei vannak, például, hogy csak burkolóra lesz-e szükség vagy más kivitelezőre is a gépészeti munkák elvégzéséhez.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mekkora jelentősége van a reális költségvetésnek. Egy fürdőszoba-felújítás akár több millió forintos beruházás is lehet, és nem ritka, hogy a végösszeg a vártnál magasabbra kúszik.
„A kivitelezés költségeit sokan alábecsülik: az anyagokon túl a szakemberek díja is jelentős tétel. Ezért mindig álljon rendelkezésre legalább 15–20% tartalék. A régi épületek esetében ez különösen fontos, hiszen a falak mögött rejlő műszaki állapotok – elöregedett csövek vagy villanyvezetékek – sok meglepetést tartogathatnak. Ha a tervezett összeghez hozzáadunk még 4-5%-ot, és igénybe vesszük szakértő tervező segítségét, biztosíthatjuk, hogy a végeredmény olyan lesz, amilyet valóban szeretnénk, és nem fogjuk megbánni a választásunkat a következő 10-15 évben” – hangsúlyozta Szabó Gergő.
A gépészeti, műszaki részletek figyelmen kívül hagyása esetén a legszebb burkolat is értelmét veszti.
„A vízszigetelés, az elektromos hálózat kialakítása mind kulcsfontosságú. Elvárás a jó szellőzés – különösen, ha nincs ablak –, ahogy az sem mindegy, hol helyezkednek el a konnektorok, a világítás, vagy hova kerül a fűtőtest. A felújítás lehetőséget ad arra is, hogy korszerűsítsük az elrendezést, de ezzel műszaki átalakítás is jár: vízkiállásokat kell elmozdítani, lefolyót áthelyezni vagy aljzatot kialakítani egy épített zuhanyhoz” – tette hozzá a szakember.
Egy fürdőszoba akkor igazán jó, ha nemcsak szép, de kiszolgálja a mindennapi igényeket is. A 2025-ös trendek ebbe az irányba haladnak: egyszerre természetközeli és modern technológiai megoldásokat keresnek a vásárlók.

Tony Curtis 100 Emlékév
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Az Origo Filmstúdió, a Magyar Hollywood Tanács és a Magyar Művészeti Akadémia közös szervezésében a Pesti Vigadó Sinkovits Imre termében került sor a „Tony Curtis 100 – A magyar Hollywood öröksége” centenáriumi emlékeseményre. A magyar származású hollywoodi filmsztár, Tony Curtis születésének 100. évfordulója alkalmából tartott megemlékezésen a hazai filmipar, a kulturális élet, valamint az állami és diplomáciai szféra prominens szereplői gyűltek össze, hogy közösen tisztelegjenek a magyar gyökereit büszkén vállaló, világhírű színész előtt. Az ünnepség egyben főhajtás volt mindazon magyar filmes szakemberek előtt, akik az elmúlt évszázadban hozzájárultak a magyar és amerikai filmgyártás sikereihez. A magyar tehetség és kreativitás generációkon átívelő jelenlétét és jelentőségét ünnepeljük, amely Tony Curtis pályafutásában is szimbolikusan összpontosul.
Az emlékest programjában szerepelt: - A „Tony Curtis 100 – A magyar Hollywood öröksége” című kisfilm, amely Tony Curtis és más magyar származású hollywoodi alkotók, stúdióalapítók, magyar filmesek nemzetközi jelenlétét mutatta be; - Köszöntőbeszédek a magyar kormány és az Amerikai Egyesült Államok nagykövetsége részéről. - Élő filmzenei blokkok; - A 2024-es Tony Curtis International Film Festival (TCIFF) során díjazott film trailerének bemutatása, valamint a producer és a rendező rövid beszámolója a fesztiválról; - Az Emlékév kiemelt programjainak és kapcsolódó kezdeményezéseinek ismertetése; - Videóüzenet Jamie Lee Curtis-től, Tony Curtis lányától. Az esemény egyúttal alkalmat adott arra, hogy reflektorfénybe kerüljön a magyar filmesek múltbeli és jelenlegi nemzetközi sikere, a filmipar hazai és amerikai összefonódásának értékei, valamint a magyar kulturális örökség megőrzésének jelentősége. A Tony Curtis 100 Emlékév üzenete: „Hollywood magyar alapítóin és művészein keresztül a nemzetközi filmgyártás a magyar kultúra elválaszthatatlan része is – egy olyan örökség, amelyet büszkén viszünk tovább a jövő generációi számára.”
- Részletek
- Írta: er
Régebben a nyaralók az őszi hónapok végén kulcsra zárva várták a tavaszt. Ma viszont már egyre többen nemcsak nyáron, hanem télen is használják a könnyűszerkezetes épületeket, faházakat, köszönhetően az enyhébb teleknek és a megnövekedett komfortigénynek. Csakhogy a téli lakhatáshoz hőszigetelés kell – sőt, már a nyári hőség miatt is.
„A kérdés már nem az, hogy érdemes-e szigetelni, hanem az, hogy hogyan. Ugyanis itt a hagyományos technológiák és anyagok nem működnek – a hibás megoldás gyorsan pénzkidobássá válhat” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. A klasszikus könnyűszerkezetes nyaralók jelentős része nem arra készült, hogy télen-nyáron lakható legyen. Sok esetben OSB-lapokból, rétegelt falemezekből épültek, amelyek – bár gyors építkezést tettek lehetővé – ma már nem felelnek meg a korszerű hőtechnikai és tűzbiztonsági előírásoknak. Sokan úgy vágnak bele a szigetelésbe, mint egy vakolt téglafal esetében: polisztirolt ragasztanak cementes ragasztóval a falra. A végeredmény viszont nem szigetelés lesz, hanem egy időzített műszaki hiba. A cementes ragasztó ugyanis nem tapad meg a fa felületén – a lemezek idővel lepotyognak, és kezdődhet minden elölről – figyelmeztet Markovich Béla.
Felújítás előtt érdemes szakértői tanácsot kérni, mert a megfelelő megoldások kiválasztásán múlik az energiahatékonyság és a hosszú távú megtérülés is. Ennek érdekében a Mapei Kft. például ingyenes szaktanácsadással és helyszíni segítségnyújtással támogatja a felújítókat.

Keresik az év fodrászát!
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Már lehet szavazni Az év fodrásza verseny jelöltjeire, és a vendégek is ajánlhatják kedvenc fodrászukat a megmérettetésben való részvételre. A hagyományos szakmai versenyekkel ellentétben itt kizárólag a közönség szavazatai döntik el, ki lesz a győztes. A voksolás május 1-jétől augusztus 31-éig tart, a nyertesek kihirdetése szeptember 16-án várható.
„Ismered azt az érzést, amikor kilépsz a szalonból, és megáll az utca? Most itt az idő, hogy megköszönd a fodrászodnak a varázslatot – vagy hogy te légy a reflektorfényben!” – ezzel a mottóval indult el idén először, hagyományteremtő céllal, Az év fodrásza verseny. Az esemény főszervezője azzal a szándékkel hívta életre a megmérettetést, hogy a vendégek véleményére és a fodrászok népszerűségére helyezze a hangsúlyt.
„Rengeteg szakmai verseny van, ahol a technikai tudást szakértői zsűri bírálja el, a tapasztalatok szerint szubjektív szempontok alapján. De sokan a szürke hétköznapokban dolgoznak és tesznek csodát a hajakkal. Mi egy olyan versenyt szerettünk volna létrehozni, ami azt mutatja meg, ki a kedvenc fodrász egy adott városban, településen, megyében és természetesen országosan, mennyire szeretik őt a vendégei, mennyire megbízható, népszerű” – fogalmazott Erdősi Attila az esemény megálmodója.Az ötletgazda szerint ez a szemlélet lehetőséget és elismerést adhat olyan ügyes fodrászoknak is – különösen kisebb településeken –, akik nem rendelkeznek a hagyományos, nagy presztízsű versenyekhez szükséges erőforrásokkal.
A versenyen bárki részt vehet, fodrászként, vagy magánszemély szavazóként, az erre létrehozott weboldalon. A vendégek által jelölt fodrászok SMS-ben értesítést kapnak, és eldönthetik, regisztrálnak-e a verseny hivatalos oldalán. Természetesen a fodrászok maguk is regisztrálhatnak és kérhetik vendégeiket, hogy szavazzanak rájuk.
A fodrászokra szavazók között összesen 9.000.000 Ft értékben sorsolnak ki nyereményeket, utazásokat, okostelefonokat, szépségápolási eszközöket, termékcsomagokat, valamint napi nyereményeket. Díjazzák az országos első három helyezettet és a régiós kedvenceket is. A győztesek 1.200.000 Ft értékű nyereményben részesülnek, egy évre elegendő hajápoló csomag, valamint fodrásztechnikai eszközök szerepelnek a díjak között.
Új turisztikai központ épül Eresztvényben
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Jelentős turisztikai fejlesztés zajlik a Karancs-Medves térségében: megújul a Salgó Hotel, amely modern szolgáltatásokkal és bővített szobakapacitással várja majd a látogatókat. Az Eresztvényben található, 1973 óta működő szállodát az Eresztvény Tour Kft. újítja fel. A cél egy korszerű turisztikai központ kialakítása. A hotel már most is fogad vendégeket, wellness-szolgáltatásokkal, palóc gasztronómiával, és aktív program lehetőségekkel.
Nógrád megye északi csücskében, a szlovák határ mentén egy mesés, mégis alig ismert vidék várja a felfedezőket. A Karancs-Medves régió gazdag történelmi, geológiai és természeti látnivalókban, így ideális úti cél családoknak, természetkedvelőknek és történelem rajongóknak egyaránt. Itt újul meg a Salgó Hotel, amely Salgóbánya üdülőtelepen, Salgótarján felett, Salgó várától rövid sétára található, tökéletes bázist kínálva ennek a különleges szubalpin klímájú vidéknek a bejárásához. A régió legemblematikusabb nevezetességei kétségtelenül a középkori Salgó és Somoskő várai, amelyek drámai módon magasodnak a környező táj fölé. A bazaltoszlopokra épült várat körülvevő táj lenyűgöző. A hatszögletű bazaltformák a természet hatalmas műalkotásái. A 625 méteres magaslaton álló várrom bástyájáról tiszta időben még a Magas -Tátra csúcsai is feltűnnek a távolban. Petőfi Sándor is megihletődött e táj szépségétől, az 1845-ben tett látogatásának emlékét egy emléktábla is megörökíti. Somoskő várának érdekessége, hogy bár maga a falu Magyarországon van, a vár romja már Szlovákia területére esik. Az épület jellegzetes, csonka tornya és ovális alakú belső vára a 13. századi várépítészet emléke. A várból egyedülálló panoráma tárul a látogatók elé, még a szomszédos Salgó vára is jól látható.

A takarítás jövője itt kezdődik
Visszavonva- Részletek
- Írta: er
Alig több mint egy évvel a magyar piacra lépése után, a Dreame figyelemre méltó mérföldkövet ért el azzal, hogy 2025 márciusában elérte a 21%-os piaci részesedést a robotporszívók szegmensében és gyorsan a hazai háztartások egyik legismertebb márkájává vált.
A márka hivatalos bemutatkozó eseménye nemcsak a márka eddigi sikereit emelte ki, hanem egy új korszak kezdetét is jelezte: a Dreame célja, hogy Magyarországon is forradalmasítsa a takarítást – könnyedén, intelligensen, stílusosan. A világ egyik legdinamikusabban fejlődő okostakarítási márkája, a Dreame, 2025. május 30-án mutatkozott be hivatalosan a magyar közönség előtt. A márkaaktiváció a Dreame első hivatalos szereplése volt Magyarországon a 2023 végi piacra lépést követően. Az esemény pedig az innováció és a kulturális örökség találkozására épült. „A múlt és a jövő találkozási pontja – a Szépművészeti Múzeum Román Csarnoka a kézművesség időtlen szépségét tükrözi, míg a Dreame az intelligens otthoni technológia jövőjét képviseli. Ez a figyelemre méltó helyszín szimbolikus hídként szolgált a hagyomány és az innováció között."- mondta Frida Li, a Dreame Magyarországért felelős vezetője. Az elmúlt évben a Dreame aktívan építette és optimalizálta helyi disztribúciós hálózatát. Ennek eredményeként 2025 márciusára a vállalat 21%-os piaci részesedést ért el a magyarországi robotporszívó szegmensben, és erős jelenlétet alakított ki mind az online, mind a vezető offline kiskereskedelmi csatornákon.
"Ez az esemény több volt, mint egy termékbemutató - teljes márkaélményt kínált és egyben lehetőséget adott arra, hogy növeljük az ismertségünket, támogassuk kiskereskedelmi partnereinket, bemutatkozzunk potenciális partnereknek, a média képviselőinek és a tartalomkészítőknek, valamint megerősítsük hosszú távú elkötelezettségünket a magyar piac iránt" – hangsúlyozta a Dreame Magyarországért felelős vezetője. A következő két évben a Dreame célja, hogy Magyarország első számú okostakarító márkájává váljon.
A Budapest rovat további hírei
A címlapról
Ingyenes tartalomfeltöltés
-
Apróhirdetést adhat fel budapesti és pest-megyei önkormányzati újságokba, valamint honlapunkra.
-
Nagy hirdetést adhat fel budapesti és pest-megyei önkormányzati újságokba, valamint honlapunkra.