Lehet-e egyszerre kereszténynek és sikeres vállalkozónak is lenni? Egyre több vállalkozó dönt úgy, hogy hitét nyíltan vállalja az üzleti életben, hiszen meggyőződésük szerint, az nem gát, hanem erőforrás a cégvezetésben. A keresztény vállalkozói közösség céges filozófiája nem csak a hívők számára lehet inspiráló. Neves vállalatvezetők, szakértők, ismert személyiségek osztották meg tudásukat a keresztény értékek perspektívájában.
Az esemény egyik főtámogatója, a SalesAutopilot vezetője, Csepregi Balázs személyes gondolatokat fogalmazott meg arról, hogyan jelenhet meg a keresztény értékrend a gyakorlatban a vállalati kultúrában. „Keresztény hitű vállalkozóként az egyik legnagyobb dilemmánk, hogy milyen mértékben tekintsünk missziós mezőként a munkakörnyezetünkre, hogyan szolgáljunk az evangéliummal a munkatársaink felé. A mi utunk három alappillérre épül. Az első, hogy minden állásajánlatot én adok át személyesen, egy beszélgetés keretében, ahol lehetőségem van az evangéliumot is bemutatni a leendő kolléga felé. A második, hogy vezetői csapatunk megtanulta: lesznek olyan döntések, amikor nem lesz emberi magyarázat, csak Isten vezetése, amit kérnünk és követnünk „kell”. A harmadik pillér pedig az, hogy igyekszünk Isten előtt élni az életünket, keresni az iránymutatását, és hogy ez kinek mennyire tetszik, ki mit szól hozzá, az nem tárgya vizsgálódásunknak.”
A konferencia egyik leginspirálóbb előadója Rakonczay Gábor volt, aki legutóbb 75 nap alatt egyedül evezte át az Atlanti-óceánt. A többszörös világrekorder párhuzamot vont az extrém sport és a vállalkozói lét között:
„18 éve tartok előadásokat, képzéseket vállalkozóknak, hiszen az extrém sportteljesítményeknél ugyanaz a metódus érvényes, mint az üzleti életben. Van egy cél, ahová el akar jutni egy egyén vagy egy csapat. Eközben különböző problémák jelentkeznek, azokat meg kell oldani, szakmailag fel kell készülni. Ha az üzleti vonalon valaki egyről a kettőre akar jutni, az is extrém teljesítménynek tekinthető. A létezésünk sokszorosan értékesebb, mint azt emberi ésszel felfognánk. Az ember elindul valamilyen tudással, világképpel és teljesen más ember fog megérkezik, annyi minden történik közben, hogy ugyanazzal a személyiséggel végig se lehetne érni” - fogalmazott.
A rendezvény középpontjában az a felismerés állt, hogy a hitből fakadó értékek – mint a bizalom, elkötelezettség, alázat és kitartás – nem csak a személyes életben, hanem az üzleti világban is erőforrássá válhatnak. A szervezők célja továbbra is az, hogy közösséget építsenek olyan vállalkozók között, akik számára a hit nem különálló dimenzió, hanem az üzleti döntéshozatal természetes része.
