Előkészítő munkálatok zajlanak a tervezett Déli Körvasút építési területén – számolt be a Szabad Európa. Az internetes újság fotót is közölt arról, hogy május 26-án a Sárbogárdi út mellett a Vetra Kft. emberei árkot ástak a töltésen – a mélyépítő cég a fő beruházó, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. alvállalkozója.
A Vetra a MÁV kábeleit kereste – tudta meg a portál –, noha január 19-én a Fővárosi Törvényszék azonnali jogvédelmet elrendelő végzéssel a munkálatok felfüggesztéséről döntött, május 2-án pedig Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat, a IX. kerületi önkormányzat és a civilek közös keresete nyomán megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét.
A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület (Popék) az elmúlt hetekben több esetben dokumentálta, hogy a V-Híd alvállalkozói dolgoznak az érintett területen. Május elején a csoporthoz tartozó Vágányprofil Kft. távolított el egy használaton kívüli sínpárt a Kelenföldi pályaudvar közelében. – A munkások a közterület-felügyelőknek és a rendőröknek sem tudták megmondani, kinek a megbízásából pontosan mit csinálnak, sőt, a MÁV tisztviselője sem tudta, hogy a vasúttársaság mire adott engedélyt a Vágányprofilnak – mondta a Szabad Európának a Popék alelnöke. Tóth Sándor Péter úgy véli, a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) nem akarja betartani a bírósági ítéleteket. Állítása szerint ezt egy képernyőfotó is igazolja, amelyen az látszik, hogy az ÉKM egyik vezetője azt írja: a vasúti építési munkák előfeltételeként szereplő vágányzárak megtartása vagy visszavonása továbbra is a vállalkozó hatás- és felelősségi köre.
(ujbudaonline.hu)