A Déli Körvasút bizonyos szakaszokon a Budapest–Varsó nagysebességű vasútvonal része lenne, több helyen négy sínpáron haladna a forgalom. A vasútszakmai követelmények alapján ilyen esetben a sínpályát nem keresztezheti szintben közúti átjáró, ezért Újbuda egyetlen szintbeli vasúti átjáróját, a Muskétás utcait meg fogják szüntetni.
Újbuda Önkormányzata közleményben szögezte le: nem engedik, hogy újabb városrészek közlekedését akadályozza meg a Déli Körvasút.
Ha a beruházó nem épít a megszűnő helyett külön szintű átjárót, akkor városrészek megközelítése lehetetlenülne el. Ahogy a témával foglalkozó index.hu írta, két területről van szó: egyrészt a régi laktanya és a vele egységet alkotó új lakópark, másrészt a Tóváros, ahol jelenleg egy 900 lakásos ingatlanfejlesztés zajlik. Összesen nyolc-tízezer ember közúti közlekedése válhat kérdésessé. Az itt élők most is nehezen jutnak ki a Balatoni útra, mivel Érd és Diósd felől, illetve ezek irányába reggel és délután óriási a forgalom a 7-es úton. A meglévő problémát fejelné meg egy közlekedési zárvány létrejötte.
Újbuda vezetése a lakosság érdekeit képviselve felszólítja az államot és a beruházót, hogy találjanak erre megoldást. Dr. László Imre polgármester tárgyalást kezdeményez Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, amelyen határozott választ vár arra, hogyan kívánnak elébe menni a közlekedési anomáliának.
A minisztérium az Index érdeklődésére nem cáfolta a terveket, de közölte, hogy a Déli Körvasút jelenleg kivitelezés alatt álló II. üteme nem érinti a Muskétás utcát, majd az V. ütemben kerülhet sorra. Ez a projekt előkészítési fázisban van, a kivitelezés kezdetéig több évre van szükség.