Ősszel indul a forgalmazás, főleg elektromos típusokkal, de lesz pár benzines SUV is a kínálatban.
Legfeljebb azoknak lehet ismerős a Dongfeng (=Keleti Szél) név, aki autókatalógusokon nőtt fel: a négy nagy kínai autógyártó egyike a cég, amely több világmárkával (Kia, Honda, Peugeot-Citroen) is együttműködik hazai pályán vegyesvállalati formában. A másik három nagy autógyárhoz (SAIC, FAV, Changan) hasonlóan ez is állami tulajdonú. Egy évben nagyságrendileg 3,5 millió autót gyárt, tehergépkocsiból pedig egyértelműen a legnagyobb, központja pont a vírusügyben nevessé vált iparvárosban, Vuhanban van. (A Dongfeng név másik viselője a 13 ezer km hatósugarú, interkontinentális rakéta, a DF-41.)
Ez a gyártási kapacitás elsőre elég riasztóan hangzik, pláne ha tudjuk, hogy az egész EU-ban 14,9 millió autót gyártottak a csúcsévben, 2017-ben, tavaly pedig 10,5 milliót. A Dongfeng otthon tehát elég jól hasít, jelen van Dél-Amerikában és Afrikában, de a többi nagy kínai céghez hasonlóan még nem tudta megvetni a lábát Európában. Talán mert nem akarta – ki tudja?
Mindenesetre az elmúlt hetekben a Facebookon könnyen olyan hirdetésbe szaladhatott az autós érdeklődésű ember, hogy a Dongfeng márkakereskedőket toboroz Magyaroszágon: a linken feljövő űrlapon csak pár adatot lehetett megadni. Azt nem árt tudni, hogy az autóimportőrségnek két lehetséges formája van: léteznek gyári tulajdonú és magánimportőrök. A zaftosabb piacot sok esetben az anyacég nem engedi ki a kezéből, de a Dongfeng szemszögéből kerekítési hibának is kicsi Közép-Kelet-Európa, így egy szlovákiai magánszemélyek tulajdonában lévő céggel szerződtek le.
Forrás: Totalcar.hu