A jövőben még jobban át kell gondolni, milyen utazási szerződést ír alá a fogyasztó, és hogyan tudja magát a legjobban védeni - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) csütörtökön.
A FEOSZ közleménye szerint a most kialakult világjárvány miatt egy esetben jogosult a fogyasztó a befizetett díj azonnali visszatérítésére az utazásszervezőtől, ha a szerződés megkötése után a külpolitikáért felelős minisztérium honlapjára felkerül az "utazásra nem javasolt" célországok közé az úticél. A lehetőség ugyanakkor fennáll, hogy a felek a szerződést közösen módosítsák, akár úgy is, hogy más időpontra átfoglalják az utat. Közvetlen foglalásnál azonban a fokozott biztonsági kockázatot rejtő országokban, illetve térségekben is csak a szálloda, a szolgáltatást nyújtó jóindulatán múlik egy fogyasztói lemondás esetén, hogy milyen összeget fizet vissza, vagy milyen más alternatív lehetőséget ajánl fel a fogyasztónak akkor, ha a szerződési feltételek szerint bánatpénzt vagy kötbért kell fizetnie az utasnak.
A repülőjáratok törlésekor a légitársaságnak vissza kell fizetnie a repülőjegy árát az utasoknak, illetve lehetőség van átfoglalásra egy későbbi időpontra.
(forrás: MTI)