A magyar Costa Coffee kávézóláncot nagyon rosszul érintette a járvány, rengeteg cég átállt home office-ra, ezért jóval kevesebben mentek kávézóba.
Nem ez az egyetlen ilyen eset az utóbbi időben a vendéglátásban, a vírus miatti korlátozások jó pár céget földhöz vágtak. A Costa történetének azonban van egy még talán ennél is kényesebb része.
A hazai lánc üzemeltetője finoman szólva nincs jó véleménnyel a Costa anyacégéről és az azt felvásárló Coca-Coláról, ugyanis sok évvel a franchise-szerződés megkötése után derült ki számára, hogy nincs védjegy a Costa Coffee designra, a bútorokra és az arculatra sem, így lényegében bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, ahol csak akar, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne, ráadásul azt is probléma nélkül kiírhatja, hogy a helyen Costa kávét szolgálnak fel.
Elég nagy pofonok érhetnek egy vállalkozót, ha nincs teljesen világosan megírva egy szerződés, illetve ha valamelyik szerződő fél olyan dolgokat is belelát a leírt mondatokba, amelyek valójában nincsenek benne. Az évek során a magyarországi Costa-lánc üzemeltetője rengeteg pénzt beletolt a cégbe, és lényegében felépített egy ismert márkát, aztán kiderült, hogy bárki nyithat szinte ugyanolyan üzletet anélkül, hogy kifizetné azt a mennyiségű franchise-díjat, amit a Costa-lánc fizetett.
Évekig fel se merült, hogy majd gond lehet a nem eléggé részletesen megírt szerződéssel
Tíz év után bezárt a Costa Coffee magyarországi hálózatának összes kávézója, csak a reptéri Costa Coffee marad meg, de az is egy másik cég tulajdonlásában és üzemeltetésében. A magyar láncot üzemeltető L-Coffee Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa, Gótzy Miklós hosszan részletezte a bezárás okát, és „kegyetlen gazságként” hivatkozik a háttértörténetre, amiben szerinte „minden benne lévő multi nyert, csak a kisemberek veszítettek megint”. Nézőpont kérdése, hogy ez valóban így van-e, vagy inkább a naiv, a multikkal szemben gyanútlan vállalkozói hozzáállás okozta a helyzetet.
Forrás: telex.hu