Az Európai Unió által javasolt orosz olajembargó hatására elszállna a benzin és a gázolaj ára is Magyarországon, ami szinte azonnali drágulást eredményezne az élet számos területén.
Ha a cégek megfelelően kommunikálják az áremelést, azzal nemcsak elősegítik a vásárlóközönség megtartását, de nagyobb elköteleződést is tudnak elérni. Amikor egy cég a válságban elzárkózik a világtól, hamar feledésbe merülhet, a kommunikáció szerepe éppen ezért felértékelődik.
A kormány álláspontja szerint a magyar gazdaságra ledobott atombombával érne fel, ha a jelenlegi formájában elfogadnák az uniós tagállamok a hatodik orosz szankciós csomagot. Az olajembargó miatt ugyanis 700 forintra emelkedne a benzin és 800 forintra a gázolaj ára, emiatt szinte azonnal érezhetően drágulna az élet hazánkban. Kommunikálni nemcsak úgy lehet és érdemes, hogy reklámozunk, hanem úgy is, hogy beszélgetünk, jelen vagyunk és életjelet adunk. Ezt nevezzük ügyfélközpontú kommunikációnak. Egy teljesen kiürült éttermet sokkal nehezebb megtölteni, mint azt, amelyikben még van pár ember, ez visszaigazolódott a koronavírus-járvány ideje alatt is. Ha valakinek az utolsó közösségi médiás posztja 2020-ban volt, akkor egyre zsugorodik a hatásköre, a vevők megfeledkeznek róla, vagy rosszabb esetben azt hiszik, hogy meg is szűnt a vállalkozás.
A profit soha nem abból származik, ha a kiadásokat csökkentjük, hanem abból, ha a bevételeket növeljük. Krízishelyzetben ezért jobb eldicsekedni az erősségeinkkel, mint hogy a csődbe szerénykedjük magunkat.