Miért nem járnak a nők szűrővizsgálatokra? A 2020 - A Női Egészség Éve kampány országos, reprezentatív kutatásának eredményei „Félek a diagnózistól. Nincs rá szükségem. Az orvos jobban tudja” – válaszolták nők az EgészségKalauz.hu Női Egészség Éve 2020 című kampányának országos, reprezentatív kutatásában.
A 18-65 éves nők egészséghez való viszonyáról, a nőket érintő szűrések ismertségéről és relevanciájáról készült felmérés eredményeit a Női Egészség Éve kampányindító sajtótájékoztatóján mutatták be. A nők egészségének megőrzését, a hiteles egészségügyi tájékoztatást és a nők szűrővizsgálatokra irányítását tűzte ki célul a 2020 - A Női Egészség Éve kampány, amelyet az EgészségKalauz.hu tematikus portál indított januárban.
A 18-65 éves magyar nők körében végzett reprezentatív kutatást a DIALOG Egészség Kommunikációs Csoporthoz tartozó Qvantum Research végezte 2019 decemberében. 2020-ban az EgészségKalauz.hu hónapról-hónapra szakértők, orvosok, klinikák és egyesületek bevonásával, hiteles tartalmakon keresztül mutatja be a nőket érintő betegségeket, szűréseket, és foglalkozik a helyes életmód jelentőségével. A program olyan elismert női betegszervezetek támogatását tudhatja maga mellett, mint a Mályvavirág Alapítvány, az Együtt könnyebb! Női Egészségért Alapítvány és az Egészség Hídja, valamint az Összefogás a mellrák ellen Egyesület. A szakmai partnerekhez csatlakozott az Affidea Magánklinika, a Róbert Magánkórház és a Synlab is. Az együttműködés a kiadóvállalaton belül is megvalósul, hiszen a figyelemfelkeltő programban a Ringier Axel Springer Magyarország kiadó teljes online és print portfóliója részt vesz, így 2020-ban a Kiskegyed, a GLAMOUR, a Blikk.hu, a Blikk Nők, a Blikk Rúzs, a Noizz.hu is kiemelten foglalkozik a nők egészségének megőrzésével, az egészséges életmóddal és a prevencióval, hogy napi, heti, illetve havi szinten magyar nők millióihoz juttassa el a hasznos információkat.
Az éves kampány részletes tartalma a www.noiegeszsegeve.hu weboldalon olvasható.
(forrás: budapest.hu)