Hogyan állnak át az okos cégek a termékértékesítésről az értékszolgáltatásra?
Marco Bertini és Oded Koenigsberg marketingprofesszorok tapasztalata szerint a vállalatok ritkán teszik próbára, mit is ajánlanak az ügyfeleiknek. Sokkal inkább annak a másodlagos, taktikai kérdésnek a megszállottjai, hogy mennyit is fizessenek az ügyfelek a termékeikért. A modern digitális technológia élesebb betekintést biztosít abba, hogy a termékek és szolgáltatások valójában mit nyújtanak az ügyfelek számára, és ennek megfelelve a bevételi modellek is átalakulnak. A Mi éri meg a pénzünket? című kötet a kereskedelem jövőjéről és a vállalati működés új alapjairól szól.
Mire költene szívesebben: az egészségügyi ellátásra vagy a jobb egészségre? – a szerzők e kérdéssel mutatnak rá röviden arra, hogy egy vállalatot sokkal inkább az általa szállított eredmények minőségéért kellene értékelni, nem pedig a piacra vitt termékek és szolgáltatások alapján.
A szerzők érvelése szerint a mai, egyre átláthatóbb piacokon az elszámoltathatóság megteremtése a vállalatok szintjén hamar versenyelőnyhöz juttatja azokat, akik ebbe belevágnak, e változás pedig, jóllehet különböző mértékben és ütemezéssel, szinte minden iparágat érint. A könyv legfontosabb üzenete, hogy a hagyományos „korlátozni akarom a kockázatot” pozíció vállalása valójában nagyon is kockázatos, hiszen gátolja a hosszú távú fejlődést. Épp ezért a piacon azon vállalatok fognak jól teljesíteni, melyek képesek kiaknázni a saját működésükben is az információs -technológiát, és ennek megfelelően az üzleti modelljüket is képesek újragondolni. A bemutatott innovatív bevételi modellek segítik a szervezeteket annak megértésében, hogy ezek a váltások miként befolyásolhatják a jövőjüket, és miként lehet a lehető legteljesebben kiaknázni az ezekből adódó lehetőségeket.