Négyezerrel kevesebb reklám jelent meg az idei első fél évben a kereskedelmi televíziókban, mint tavaly ugyanekkor - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták, hogy a hatóság által elfogadott, az országos kereskedelmi televíziók 2020 első félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmány szerint a hat hónap alatt 13 151 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 26 százalékkal kevesebb, mint 2019 azonos időszakában.
    Ennek oka elsősorban a koronavírus-járvány miatt kialakult műsorstruktúra-változás: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkessé vált, a piaci és reklámkörnyezet radikális változásokon ment keresztül, ez pedig nehezítette a televíziós termékmegjelenítéseket - értékeltek.
    Ismertették: a legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (3189) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1630) és a TV2 Mokka (594) című műsora követett. A termékmegjelenítésekben 1928 különböző márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 437 alkalommal, és ez a márka állt az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Mozi+ televíziós csatorna volt az időszak vezető hirdetője 139 megjelenéssel.
    A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amelyet az élelmiszer- és a közlekedési ágazat követett. A szolgáltatásokon belül az olyan egyéb szolgáltatások, mint az állatkertek, arborétumok és a különböző tematikus élményközpontok, az élelmiszerek között az éttermek és a sörözők, míg a közlekedési szektornál a személyautók szerepeltek a legtöbbször.
    A hatóság idén a virtuális reklámokat is vizsgálta. Az év első félévében 466 ilyen virtuális reklámot adtak le: tizenegyet az RTL Klubon és 455-öt a TV2-n. Míg előbbinél ezek a Reggeli és a Fókusz című műsorokban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott.
    A virtuális reklámok 42,7 százaléka a tömegtájékoztatási szektorhoz tartozott, és főként leánycsatornákat reklámozott, míg 27,7 százaléka a kereskedelmi szektorra fókuszált - tudatták.
    A virtuális hirdetések során az élményt hordozó vizuális felület összezsugorodik, és új inger jelenik meg a képernyőn, amely automatikusan elvonja a nézők figyelmét. A termék ebben az esetben nem a műsorba integrálva jelenik meg, hanem utólag, sokszor a tartalomtól függetlenül tűnik fel a képernyőn. Ez a fajta megjelenés a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre jó emlékezeti hatást tud elérni, de fogadtatása egyértelműen negatív - olvasható a közleményben.

Forrás: MTI

A Budapest rovat további hírei

A szociális intézményeknek továbbra is kötelességük befogadni az időjárás miatt bajba jutott hajléktalan személyeket.
Február közepén több mint 86 ezren akut légúti betegséggel, influenzaszerű tünetekkel pedig több mint 312 ezren fordultak orvoshoz, írják az NNGYK által kiadott jelentésben. A Magyarországon is...
Csökkenő üzemanyagárakra számíthatunk a hazai kutakon a hét második felében.
Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a HungaroMet előrejelzését figyelembe véve hétfőn este nyolc órától péntekig elrendelte a vörös kódot. Az éjjeli...
Míg a KSH szerint tavaly mindössze 3 és 4 százalék közötti volt az átlagos áremelkedés, megnéztük néhány alapvető élelmiszer árának alakulását az elmúlt években. Az adatokból egyértelművé válik,...
Demis Hassabis, a Google DeepMind társalapítója és a 2024-es kémiai Nobel-díj nyertese, az AI tudományos és orvosi fejlődésben betöltött szerepéről beszélt. Célja, hogy az intelligens algoritmusok...
Szerbia elnöke, Aleksandar Vucic ma egynapos látogatást tesz Budapesten, ahol Sulyok Tamás, Magyarország köztársasági elnöke ünnepélyes ceremónia keretében átadja neki a Magyar Érdemrend...
A Netflix legújabb, Almaecet (Apple Cider Vinegar) című sorozata a wellness influencer Belle Gibson történetét követi, aki hamisan állította, hogy rákos.
A magyarok többsége párkapcsolatban képzeli el az életét és tízből heten a házasságot tartják a legideálisabb életformának. A Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) januári...
Bár a KSH szerint átlagosan 3,7 százalékkal emelkedtek az árak tavaly óta, 2024-ben Magyarországon számos termék ára jelentősen, 10%-ot meghaladó mértékben emelkedett. Az alábbiakban három...

A címlapról

A szociális intézményeknek továbbra is kötelességük befogadni az...
Február közepén több mint 86 ezren akut légúti betegséggel,...
Csökkenő üzemanyagárakra számíthatunk a hazai kutakon a hét második...
Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős...
Évtizedek óta újságok, különféle nyomdai termékek az életünk.
Szerbia elnöke, Aleksandar Vucic ma egynapos látogatást tesz...

Könyvajánló

A Tízparancsolat és a Hegyi Beszéd nem egy vallást képviselnek! Isten parancsolatai törvényszerűségek, kivonatok az Isten- és felebaráti szeretet örök törvényéből.
Tudtad, hogy mik voltak az ókori turisták legkedveltebb úti céljai? Hogy melyik reformátor tiltotta be a korcsolyázást? Hogy miért takarták le fél szemüket a lovagok? Hogy melyik római nevezte a filozófiát „görög zagyvaléknak”? Hogy kik voltak az ókori világ legnagyobb műkincsrablói? Hogy miért nem korbácsolták meg a rómaiak Pál apostolt Jeruzsálemben? Hogy hol vetettek be a középkorban biológiai fegyvert, és mi lett ennek a következménye? Hogy kit neveztek a középkorban...
Efraim Zuroff történész, a Simon Wiesenthal Központ jeruzsálemi vezetőjét sokan az „utolsó nacivadászként” emlegetik, mióta 2002-ben meghirdette az „Utolsó Esély Akciót” (Operation Last Chance) a még életben maradt, de soha felelősségre nem volt náci háborús bűnösök felkutatására.
Ne azzal foglalkozz, hogy mások mit mondtak rólad, milyen teszt eredményeket értél el eddig, vagy mit gondolsz magadról! Benned akkora egyéni tehetség van, ami meg tudja változtatni a világot!

Blogok, vélemények, olvasók írásai

A hazai telekommunikációs szolgáltatók, mint a Yettel és a Telekom, újabb inflációkövető díjemeléseket jelentettek be, amelyek április 1-jétől lépnek életbe. A Telekom például 3,7%-os emelést hajt végre a Központi Statisztikai Hivatal által közölt éves fogyasztói árindex alapján.
Ha te is keresed a kiutat az alkoholos estékből és a fáradt, kedvetlen, érzelemmentes másnapokból, fusd át velem ezt a kilábalási tervet, hátha találsz inspirálót!
Komoly politikai vita folyik az 2014 évi választási harcról. A szakértelmiség nehezményezi, hogy a választási harc során a különböző politikai pártok nem vonzó gazdasági elképzeléseik ismertetésével, hanem egymás hibáinak feltárásával próbálnak szavazókat szerezni.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Miért gondolod, hogy egyedül vagy? Abortuszra készülsz? Úgy érzed, hogy senki nem tud segíteni? Ne engedd, hogy a félelem döntsön helyetted! Vár a megoldás! Vár a segítség!
A Kurfli Közhasznú Kulturális Egyesület pályázatot hirdet 10 civil szervezet számára kedvezményes spot / reklám film elkészítésére.


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.