Nagy Antal és Nagy Gábor két és fél évtizeddel ezelőtt az édesanyjuktól kért pénzből kezdett el vállalkozni, de hosszú és rögös út vezetett odáig, ahol most tartanak. Különböző kalandokban volt részük, egyszer még tönkre is akarták tenni őket, de soha nem adták fel. A 2008-as gazdasági világválság után egy modellváltásnak köszönhetően sikerült hatékonyabbá válniuk és azóta folyamatosan nőnek a vállalat bevételei és nyereségessége.

Tavaly a koronavírus-járvány miatt megháromszorozódott a forgalmuk, az ezzel megkeresett pénzt pedig infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek.

A testvérek 1995-ben kezdtek el tisztítószereket gyártani, akkor még Bt. formában. Az elején még csak házaltak, de hamar ráébredtek arra, hogy olyan terméket szeretnének, amivel értéket is teremtenek.
„Egyszer találkoztunk egy sráccal, aki Hollandiában és Európa-szerte is úgy élte egy időben az életét, hogy tisztítószereket árult. Ittuk a szavait és akkor elhatároztuk, mi is az útjára lépünk. Internet hiányában elővettük az Arany oldalakat, de hiába kerestünk benne potenciális beszállítót, mindegyik céggel volt valami baj. Végül egy hölggyel sikerült beszélnem, akivel közöltem, olyan tisztítószerre van szükségünk, ami mindenre jó. Azt felelte, ilyen termék nincs a piacon. Ebben a pillanatban fogadtuk meg, hogy mi akkor kifejlesztjük” – emlékezett vissza a kezdetekre Nagy Antal, hozzátéve, három hónap múlva, sok kalandot megélve lett egy termékük, ami a Brilliance Általános tisztítószer nevet kapta.

Tönkre akarták őket tenni, megerősödve kerültek ki belőle

Mindig, amikor zsákutcába jutottak újra gondolták tevékenységüket. Nagyék a vállalkozás indítását követően két évvel finomhangoltak a rendszeren: rájöttek, hogy sokkal nagyobb üzlet az, ha nem házalnak, hanem intézményeket keresnek fel a termékükkel. Új célokat kellett kitűzni, hiszen hamar kiderült számukra, hogy a termékfejlesztés nincs letudva, inkább csak most kezdődik.
„El kellett döntenünk, hogy marketing vagy infrastruktúra típusú vállalkozás vagyunk-e. Ezt egyszer minden cégvezetőnek át kell gondolnia. Rájöttünk, mi utóbbi kategóriához szeretnénk tartozni, de úgy akarunk viselkedni, mint az előbbi csoport. 2004-ben szinte még újra sem indultunk, de már költségeink voltak. Olyan veszteség keletkezett, amit aztán nyolc évig görgettünk magunk előtt. Ma már tudjuk, az a projekt, ami az elején veszteséges, az az is marad, ha az nincsen hatékonyan újraszervezve.” – fogalmazott Nagy Antal.

A briliáns ötlet

A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. 2012-ben építette meg saját gyárát. Ez volt az a pillanat, amikor a sok „nem lehet” és „nem vagyunk képesek rá” gondolat után elhatározták magukat és cselekedni kezdtek. Bele kellett tanulniuk, nem volt kis feladat, de megoldották. Egy üzemet kellett irányítaniuk és ismét újra tervezni a tevékenységüket. Eljutottak oda, hogy még hatékonyabbá tegyék tevékenységüket, ezért tüzetesen végig vették a cég működését.

Ekkor jött a briliáns ötlet. A mosogatószerük árán 26 százalékot kellett volna emelni ahhoz, hogy megtérülő legyen, ugyanakkor az ő termékükben 30 százalék hatóanyag van, de a boltokban kapható 3 százalékos is. Ezért pozícionálni kezdtek, így született meg a szuperkoncentrátum, a koncentrátum, a felhasználásra kész verzió. Többet nem kellett elmondani senkinek, hogy mi a különbség a két termék között és senki nem szólt egy szót sem az áremelés miatt. Sőt azóta is a szuperkoncentrátumot vásárolják nagyobb számban.

2013-ban következett az az időszak, amikor helyre tették a nyereséget, a cég forgalma pedig azóta is folyamatosan növekszik. 2020-ban egy pozitív válság következett be a vállalat életében: a koronavírus annyira telibe találta őket, hogy megháromszorozták a forgalmat. A 10 éve fejlesztett alkoholos kézfertőtlenítőjükkel azonnal a piacon tudtak lenni. persze voltak fennakadások de még így is több mint 300 tonna fertőtlenítőt adtak el.
„Haszonélvezői vagyunk a helyzetnek, de ez nem történik csere nélkül. Mi egy olyan cserét tudunk adni az embereknek, amire szükségük van. Ez fontos, mert nagyon sok olyan cég került a piacra, akik sebtében összedobtak egy fertőtlenítőt, ami lemarja a kezet, csak gyorsan gazdagodjanak meg alapon működnek. Viszont mi 1995 óta, idestova 25 éve ezen a piacon vagyunk és a következő 250-et is itt tervezzük” – értékelt Nagy Gábor.

A jövővel kapcsolatban arról beszélt, sikerült megvenniük egy ingatlant, ahol egy 21. századi üzemet fognak megépíteni. A tavaly megkeresett pénzt az infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek. Előkészítik a céget a nemzetközivé válásra, alapterületüket több mint háromszorosára növelik és a gyártási kapacitást a tízszeresére emelik. Az első lépés az EU-piac, a második pedig, hogy egy olyan céget hozzanak létre, amit majd generációról generációra tudnak tulajdonosként tovább vinni örököseik.

A Budapest rovat további hírei

A szociális intézményeknek továbbra is kötelességük befogadni az időjárás miatt bajba jutott hajléktalan személyeket.
Február közepén több mint 86 ezren akut légúti betegséggel, influenzaszerű tünetekkel pedig több mint 312 ezren fordultak orvoshoz, írják az NNGYK által kiadott jelentésben. A Magyarországon is...
Csökkenő üzemanyagárakra számíthatunk a hazai kutakon a hét második felében.
Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a HungaroMet előrejelzését figyelembe véve hétfőn este nyolc órától péntekig elrendelte a vörös kódot. Az éjjeli...
Míg a KSH szerint tavaly mindössze 3 és 4 százalék közötti volt az átlagos áremelkedés, megnéztük néhány alapvető élelmiszer árának alakulását az elmúlt években. Az adatokból egyértelművé válik,...
Demis Hassabis, a Google DeepMind társalapítója és a 2024-es kémiai Nobel-díj nyertese, az AI tudományos és orvosi fejlődésben betöltött szerepéről beszélt. Célja, hogy az intelligens algoritmusok...
Szerbia elnöke, Aleksandar Vucic ma egynapos látogatást tesz Budapesten, ahol Sulyok Tamás, Magyarország köztársasági elnöke ünnepélyes ceremónia keretében átadja neki a Magyar Érdemrend...
A Netflix legújabb, Almaecet (Apple Cider Vinegar) című sorozata a wellness influencer Belle Gibson történetét követi, aki hamisan állította, hogy rákos.
A magyarok többsége párkapcsolatban képzeli el az életét és tízből heten a házasságot tartják a legideálisabb életformának. A Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) januári...
Bár a KSH szerint átlagosan 3,7 százalékkal emelkedtek az árak tavaly óta, 2024-ben Magyarországon számos termék ára jelentősen, 10%-ot meghaladó mértékben emelkedett. Az alábbiakban három...

A címlapról

A szociális intézményeknek továbbra is kötelességük befogadni az...
Február közepén több mint 86 ezren akut légúti betegséggel,...
Csökkenő üzemanyagárakra számíthatunk a hazai kutakon a hét második...
Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős...
Évtizedek óta újságok, különféle nyomdai termékek az életünk.
Szerbia elnöke, Aleksandar Vucic ma egynapos látogatást tesz...

Könyvajánló

A Tízparancsolat és a Hegyi Beszéd nem egy vallást képviselnek! Isten parancsolatai törvényszerűségek, kivonatok az Isten- és felebaráti szeretet örök törvényéből.
Tudtad, hogy mik voltak az ókori turisták legkedveltebb úti céljai? Hogy melyik reformátor tiltotta be a korcsolyázást? Hogy miért takarták le fél szemüket a lovagok? Hogy melyik római nevezte a filozófiát „görög zagyvaléknak”? Hogy kik voltak az ókori világ legnagyobb műkincsrablói? Hogy miért nem korbácsolták meg a rómaiak Pál apostolt Jeruzsálemben? Hogy hol vetettek be a középkorban biológiai fegyvert, és mi lett ennek a következménye? Hogy kit neveztek a középkorban...
Efraim Zuroff történész, a Simon Wiesenthal Központ jeruzsálemi vezetőjét sokan az „utolsó nacivadászként” emlegetik, mióta 2002-ben meghirdette az „Utolsó Esély Akciót” (Operation Last Chance) a még életben maradt, de soha felelősségre nem volt náci háborús bűnösök felkutatására.
Ne azzal foglalkozz, hogy mások mit mondtak rólad, milyen teszt eredményeket értél el eddig, vagy mit gondolsz magadról! Benned akkora egyéni tehetség van, ami meg tudja változtatni a világot!

Blogok, vélemények, olvasók írásai

A hazai telekommunikációs szolgáltatók, mint a Yettel és a Telekom, újabb inflációkövető díjemeléseket jelentettek be, amelyek április 1-jétől lépnek életbe. A Telekom például 3,7%-os emelést hajt végre a Központi Statisztikai Hivatal által közölt éves fogyasztói árindex alapján.
Ha te is keresed a kiutat az alkoholos estékből és a fáradt, kedvetlen, érzelemmentes másnapokból, fusd át velem ezt a kilábalási tervet, hátha találsz inspirálót!
Komoly politikai vita folyik az 2014 évi választási harcról. A szakértelmiség nehezményezi, hogy a választási harc során a különböző politikai pártok nem vonzó gazdasági elképzeléseik ismertetésével, hanem egymás hibáinak feltárásával próbálnak szavazókat szerezni.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Miért gondolod, hogy egyedül vagy? Abortuszra készülsz? Úgy érzed, hogy senki nem tud segíteni? Ne engedd, hogy a félelem döntsön helyetted! Vár a megoldás! Vár a segítség!
A Kurfli Közhasznú Kulturális Egyesület pályázatot hirdet 10 civil szervezet számára kedvezményes spot / reklám film elkészítésére.


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.