A Hit Rádiót hallgatják a legtöbben vidéken, sőt hetente ők érik el a legtöbb női hallgatót Magyarországon – írta meg a Kantar Hoffmann-Scores Group adatai alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
A hazai online rádiókat vizsgáló kutatás statisztikái szerint 2020-ban a legtöbben a Szent Korona Rádiót hallgatták, de a második helyen stabilan a Hit Rádió áll. Őket követi a MegaDance Rádió, a Kék Duna, a Rádió Gold és a poptarisznya.hu.
Az adatok szerint 2018-hoz képest majdnem megduplázódott a Hit Rádió hallgatóinak száma: naponta 3000-ről körülbelül 5200-ra nőtt a csatlakozó eszközök száma. A Top 5 leghallgatottabb online rádió közé háromezernél több hallgatóval lehetett bekerülni, a Top 10-hez pedig ezer fő feletti hallgatottság volt szükséges.
A legtöbb férfi a Szent Korona Rádiót hallgatta, a nők körében pedig a Hit Rádió számított a legnépszerűbbnek. Míg a Hit Rádió hetente 1600 férfit és 3600 nőt, a Szent Korona Rádió 5900 férfit és 3500 nőt ért el műsoraival.
A Hit Rádió az idősebb hallgatók körében is komoly rajongótáborral rendelkezett, csakúgy, mint a ’60-as, ’70-es évek slágereit játszó Rádió Gold vagy a poptarisznya.hu. A fiatalabbak körében inkább a Dance Rádió és a Cool FM bizonyult a leggyakoribb választásnak.
A budapestiekre és a községekben élőkre nem volt jellemző az online rádiók hallgatása - az egyéb városokban lakók között volt a legelterjedtebb az internetes rádiózás. Ebben a kategóriában a 17 online rádió közül a Hit Rádió lett a legnépszerűbb, ahogyan a 14 és 49 évesek, illetve a legalább 50 évesek körében is.
A kizárólag online rádiós stream-eket hallgatók tábora 2020-ban hetente nagyjából 40-50 ezer főt tett ki. Az internetes rádiók elsősorban a 30 év felettiek és a megyeszékhelyeken, valamint egyéb városokban élők körében népszerűek. A kutatás szerint az online rádiókat hetente majdnem 21,5 ezer 50 év feletti, és 20 ezer 20-49 év közötti hallgatja, míg a 15-29 év közöttieknél ez a szám csak 4500.
Forrás: hitradio.hu