Drámapedagógiai módszereket alkalmazó, hanganyagokkal és filmrészletekkel színesített ingyenes, interaktív foglalkozásokra már várja a középiskolások jelentkezését a Nobel-díjas író nevét viselő intézet.
Az Intézet centenáriumi programsorozatának keretében tavaly már nagysikerű Pilinszky-irodalomórákat tartott, amelyeken csaknem 200 középiskolás diák vett részt. A foglalkozásokon szintén drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az Intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők. A visszajelzések alapján a tanulók élvezték a szokásostól eltérő óratípust, amely segítette őket abban, hogy elmélyüljenek Pilinszky költészetében.
A középiskolai osztályok, érdeklődő csoportok számára meghirdetett új Kertész-irodalomórákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének 20. évfordulója alkalmából zajló programok sorában indította útjára a Kertész Imre Intézet. A foglalkozások a magyar irodalom, a történelem és az etika tananyagához, illetve az osztályfőnöki órák tematikájához kapcsolódva dolgozzák fel Kertész Imre életművének és Sorstalanság című regényének egyes aspektusait, 90 percben.
A főként a 12.-es korosztály számára ajánlott rendhagyó órákon egy rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségévek értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is.
(prae.hu)