Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai friss kalandok edukációs kampánya - közölte a NAK kedden az MTI-vel.
Közleményük szerint a kampány a következő három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttműködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében. Az 7 millió euró költségvetésű, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programok végrehajtásához 1,2 millió euró támogatásban részesül.
A program továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert a NAK szerint fontos, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe.
Az elkövetkező három évben bővítik a gyerekek célcsoportját: az eddigi 6-14 évesek mellett a 14-18 éves középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a kampány, elsősorban a közösségi média felületein. Ezt azzal magyarázzák, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya.
Magyarországon az uniós országok közül az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett a magyarok átlagosan csak 260 grammot fogyasztanak - tették hozzá.
Kitértek arra is, hogy a korábban sikeres programelemek folytatódnak a következő időszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi a roadshow során az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lesz lehetőség zöldség-gyümölcs kóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.
Forrás: MTI