Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög, vagy kátyú okozott.
A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban – derül ki a Bridgestone Magyarország kutatásából. A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 percre tehető. Az autósok biztonságát segíti a Bridgestone új, DriveGuard abroncsa, amellyel defekt után még akár további 80 kilométert is mehetünk 80 km/órás sebességgel, így baj nélkül hazaérhetünk, vagy felkereshetjük a legközelebbi gumiszervizt. A DriveGuard abronccsal a gépjármű defekt esetén is irányítható marad, így ez a váratlan esemény nem jelent közlekedésbiztonsági kockázatot. A részletek:
Egy 2017 februári online felmérésében közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdeztek meg arról, hogy milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok.
Az autóvezetők több mint fele délután és este kapott defektet
Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át pedig szálszakadás okozta. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint fele ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óra, vagy nagyobb sebességnél következett be a kellemetlen nyomásvesztés. A Bridgestone kutatásából az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.
Az európai autósok fele csak a pótkerékben bízik
A Profacts Mobility Study egy korábbi közvéleménykutatása azt mutatta ki, hogy az európai autósok fele nem tartja egyáltalán biztonságosnak a teljes értékű pótkereket kiváltó ún. mankókereket és harmaduk nem is tudja, hogyan kell használni a defektjavító készletet. Mindezeken felül csaknem az összes megkérdezett aggódik a biztonsága miatt defekt esetén, és amikor kereket cserél, azzal legalább 3 órát elveszít.