Nemsokára elkezdődik az iskola, ami amúgyis hatalmas váltás a családok életében, ezt pedig nem könnyíti meg a világjárvány. Polányi Viktória a Pénzcentrumnak arról beszélt, szeptemberben azok a családok is hajlanak arra, hogy pszichológusi segítséget kérjenek, akik a nyár elején abban bíztak, idővel megoldódnak a gyermekük problémái.
A tanácsadó szakpszichológust arról is kérdeztük, mennyire érdemes "naprakészen" tartani a gyerekeket a járványhelyzet kapcsán, és a szakértő azt is elmondta, amennyiben újból digitális oktatásra kényszerülünk, a pedagógusok irányába a „kevesebb néha több” elv szem előtt tartása kulcsfontosságú.
A tanácsadó szakpszichológus a Pénzcentrum megkeresésére arról beszélt, hogy a gyermekek számára nagyon fontos a megszokott ritmus, az állandóság, tehát ilyen szempontból a tanítás megkezdődése egyfajta nyugalmat, kiszámíthatóságot is hoz. Ugyanakkor nagyon sok család számára az intézményes oktatás ilyen vagy olyan stressz-faktorokat rejt:
a gyermeknek nehézséget jelenthet a tananyaggal való lépéstartás, a beilleszkedés a kortárs-közösségbe, és a szülőre is plusz terhet róhat az intézménnyel való együttműködés, a gyermek pontos időpontokra való ide- vagy odajuttatása, a különórák finanszírozása, a házi feladatok, tanulnivalók „bevasalása”. Emiatt az iskolakezdés környékén valóban fokozottabb a szakember-keresési hajlandóság.
A szakember hozzátette, hogy szeptemberben azok a családok is hajlanak arra, hogy pszichológusi segítséget kérjenek, akik a nyár elején abban bíztak, hogy egy kis pihenő, környezetváltozás, vagy épp a gyermek érési folyamata magától megoldja a problémát – ahogy sok esetben meg is történik külső beavatkozás nélkül.
Forrás: penzcentrum.hu