A kíváncsiság, az improvizáció és az intuíció alkalmazása a munkában
Megjelent a Pallas Athéné Kiadó legújabb kiadványa, Natalie Nixon: Kreativitásugrás című könyve.
A könyv azoknak a vezetőknek szól, akik az innováció leghatékonyabb útjait keresik. Natalie Nixon kreativitás-stratéga dinamikus és integratív módszert ajánl a vezetéshez, az alkalmazkodáshoz és az újításhoz egyaránt. Provokál, felerősít és tippeket oszt meg arról, hogyan hajtsuk végre azt a kreativitásugrást, amely által képesek leszünk a folyamatos alkalmazkodásra az egyre bonyolultabbá váló világban.
A kreativitás a szerző meghatározása szerint az a képesség, amely lehetővé teszi, hogy a problémák megoldása és az új értékek közvetítése érdekében oda-vissza tudjunk kapcsolgatni a kíváncsiság és az alaposság között. Meglátása szerint bárkiből ki lehet hozni a kreativitást, és bárki válhat még a korábbinál is kreatívabbá. A kötet megírásához ötvenhat interjút készített a legkülönfélébb szakterületek képviselőivel melyek során azt vizsgálta, milyen formában nyilvánul meg a kreativitás a megkérdezettek munkájában.
Natalie Nixon kutatásában arra jutott, hogy az igazán innovatív emberek – dolgozzanak bármilyen területen – rendszeresen végeznek olyan gyakorlatokat, amelyekkel fejleszthetik a kreatív képességüket. A három „i” – az informálódás (kíváncsiság), az improvizáció és az intuíció – kombinációját alkalmazva gondolják át a problémákat, és dolgoznak össze másokkal.
Natalie Nixon innovációs véleményvezér és kreativitás-stratéga tizenhat éves tanári pályáját cserélte tanácsadásra. Figure 8 Thinking nevű vállalkozása keretein belül biztatja a vezetőket arra, hogy alkalmazzák a kreativitást. Az antropológusként és a divatiparban végzett munkáját ötvözi a Brazíliában, Izraelben, Németországban, Srí Lankán és Portugáliában töltött időszakainak tapasztalataival.