Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa, Cor Molenaar: A verseny vége - A hálózati gazdaság hatása című könyve.
A vállalkozások sikerképlete egyértelműen megváltozott – írja Cor Molenaar egyetemi professzor, az eMarketing elnöke. A 21. század leggyorsabban növekvő cégei – a Google, a Facebook, az Apple, az Uber, az Alibaba és az Airbnb – már más módon működnek, mint a korábbi legnagyobbak, például a Philips, az Unilever vagy a General Electric.
Utóbbiak erőssége a gazdaság kínálati oldalának méretgazdaságosságán alapult, ám a sikeres platformcégek túlléptek ezen: a hatékony értékcserével a kínálatot és a keresletet minden korábbinál jobban képesek összehangolni.
Egy ilyen hálózattal gyakorlatilag lehetetlen versenyezni, az alkalmazkodás pedig szükségszerű.
Fontos a bátorság, a válaszadás és a tanulás. Még akkor is, ha hibázunk, mert ezek hasznos tanulási tapasztalatok – adja útravalóul a szerző.