A kormány 3,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt elektromos buszok beszerzéséhez a Budapesti Közlekedési Zrt-nek.
A kedden, Budapesten megkötött megállapodás szerint az alacsonypadlós, klimatizált, zéró kibocsátású elektromos autóbuszokat a tervek szerint 2016. május 15-ig helyezik forgalomba a budapesti utakon.
Új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében, amelynek nyertesei a budapestiek, a magyar ipar és a buszgyártás - hangsúlyozta Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter. Hozzátette: a magyar buszgyártás így lehetőséget kap arra, hogy újra a világ autóbuszgyártásának élvonalába kerüljön.
Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromos buszflotta Európában.
Rámutatott: azzal, hogy megjelennek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok a menetrendszerinti budapesti közösségi közlekedésben, kézzelfoghatóvá válik, hogy az elektromos járművek valós alternatívát jelentenek az autóhoz képest.
Szeneczey Balázs, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: néhány hónapon belül Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromos buszflotta Európában. Elmondta: a városvezetés is Budapest környezetbarát, fenntartható módon történő fejlesztése mellett teszi le a voksát.
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója felidézte: száz éve indult a menetrendszerinti autóbusz közlekedés Budapesten, a két elindított járatból az egyik akkumulátoros elektromos hajtású autóbusz volt. Ma 2500 jármű látja el a közösségi közlekedést Budapesten, amelyből több mint ezer autóbusz közlekedik kétezer kilométeren - ismertette.
A húsz új elektromos meghajtású autóbuszt az Evopro Kft. gyártja. Az alacsonypadlós járművek nyolc méter hosszúak, és 61 embert, kerekesszékes utas esetén 55 embert képesek szállítani egyszerre. (budapest.hu)