Troli felsővezeték-fejlesztés kezdődik a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér útvonalon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a BKK és a közbeszerzési eljárás nyertese, a Dunagép Zrt. aláírta a kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződést, ezért elkezdődhet a munka, amelynek eredményeképp megbízhatóan üzemeltethető, hosszú és állandó trolibuszkapcsolat jön létre az Orczy tér-Kálvin tér-Deák Ferenc tér-Zugló vasútállomás útvonalon.
A fejlesztés részeként a Baross utcai - jelenleg használaton kívüli - troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba, így a Harminckettesek tere és a Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolibuszok.
Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik - tették hozzá.
A helyszíni kivitelezési munkák megkezdéséről és a közösségi közlekedést érintő változásokról a BKK folyamatosan tájékoztatást ad. A műszaki átadás-átvételi eljárás várhatóan ez év végén kezdődhet. A trolibusz-felsővezetékhálózat fejlesztése nettó 169,2 millió forintból valósul meg - írták.
Közölték azt is, a "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" a Fővárosi Önkormányzat és a BKK egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó mintegy négymilliárd forint.
Forrás: MTI