Rövid távú cél a budapesti Liszt Ferenc-repülőtér bekötése a regionális buszhálózatba, hogy megkönnyítsék a környékről a repülőtérre naponta utazó több ezer dolgozó munkába járását - mondta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerdán.

 Vitézy Dávid a HungaroControl Kft. HC Café elnevezésű online beszélgetésén közölte: Ecserről, Maglódról, Gyömrőről és Monorról nincs közösségi közlekedés a repülőtérre, pedig ez fontos lenne, elsősorban nem a repülőtéri utasok, hanem a repülőtéri dolgozók miatt.
    Mint mondta, egyeztetnek az illetékesekkel, hogy a Volán járataival elérhető legyen a repülőtér.


    Szólt arról is: a következő években várható repülőtéri forgalomnövekedés mindenképp szükségessé teszi a vasútvonal-kiépítést is.
    Elmondta: a kettes terminálra közlekedő vasút terve készen van, de egyelőre nem sikerült megállapodniuk a Budapest Airporttal. A terv szerint a repülőtér mellett futó 100-as vasútvonalról ágazna le az új szárnyvonal, a repülőtéren az egyes kifutópályával párhuzamosan haladna, és a Holiday parkoló területén vezetnék le a föld alá, ahol az állomása lenne. Onnan a vonatok egyenesen mennének tovább, majd átbújva az M0-s alatt Monor területén csatlakoznának vissza a vasúti fővonalba.
    Hozzátette: az új vonal bekötné a kettes terminált az országos vasúthálózatba, óránként 10 vonat közlekedhetne rajta a Nyugati pályaudvarra, illetve a körvasúton át Kelenföldre és tovább a nyugati agglomeráció felé.


    A probléma, hogy a repülőteret működtető Budapest Airporttal úgy kötöttek korábban sok évtizedre szóló megállapodást, hogy a szerződésbe nem került bele, hogy a területen biztosítani kell a vasút építését. A cég pedig, amelynek komoly bevétele van a taxiforgalomból, illetve a BKK buszainak jegyeladásaiból is százalékot kap, csak bérleti díj fejében engedélyezné a vasút építését - mondta Vitézy Dávid.
    A vezérigazgató kitért arra is: a repülőtéri gyorsforgalmi út tervezésére már kiírták a közbeszerzést, a cél, hogy másfél év alatt meglegyenek a tervek és az építési engedélyek.
    Vitézy Dávid elmondta: a jelenlegi út legnagyobb problémája, hogy a kétszer egy sáv miatt nagyon nagy "zavarérzékenységi kockázatot hordoz", vagyis baleset esetén a teljes forgalom beszorul. Emellett vannak a repülőtértől független problémák is, ilyen például, hogy az út elvágja egymástól a környező kerületeket, és nincs a környéken kerékpáros infrastruktúra.
    Az ideális megoldás az lenne, ha kétszer kétsávosak lennének a felül- és aluljárók. Ez és a kötelező zajvédelem azonban a jelenleginél több helyet igényel, így biztosan házakat kell majd lebontani - közölte.
    Hozzátette: szeretnék továbbá, ha a repülőtéri út össze lenne kötve a tervezett Galvani-hídon keresztül a budai térséggel is.

Forrás: MTI

A Budapest rovat további hírei

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív védekezés ellenére az utak burkolata a havazással érintett területeken havas, latyakos – közölte az Útinform péntek reggel.
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a járóbeteg-szakellátásra, ki tudják választani a rendelőkben a számukra alkalmas időpontot – mondta a Belügyminisztérium parlamenti...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a minimálbér összegét az euróhoz kösse jelentette ki a hirado.hu kérdésére Kutasi Gábor. Ha ugyanis menet közben forintra vált, akkor...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási körülményekhez feltétlenül fontos a megfelelő, előzetes felkészülés. Néhány alapvető autós kellék beszerzése biztonságosabbá,...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság (ÉMVIZIG) a Sajó jelenlegi állapotát és az annak vízgyűjtő területén felhagyott bányák...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei kampányában. A közmédia jótékonysági műsora idén a Baptista Szeretetszolgálat által fenntartott törökbálinti Tábitha Gyermekhospice...
Magyarországon hagyományosan november 15. a fordulónap, ekkortól kizárólag téli dízelt forgalmaznak a töltőállomások – közölte a Mol pénteken az MTI-vel.
Októberben 2,5 százalékkal drágultak a lakások az egy hónappal korábbihoz képest, míg szeptemberben még csak 0,9 százalékos volt a havi szintű országos áremelkedés; éves szinten a szeptemberi közel...
Tartósan párás, ködös marad az idő, többfelé várható szitálás. A legmagasabb hőmérséklet 6 fok körül alakul - írja a HungaroMet.
Átadták a Mazsihisz Szeretetkórház menóráját vasárnap, a hanukiává alakítható gyertyatartót a kórház főbejárata fölött helyezték el.

A címlapról

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív...
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei...

Könyvajánló

Dr. Szántó Szilvia, a Budapesti Gazdasági Egyetem mentálhigiénés tanácsadója egy háromrészes regény után (Nárcisz-trilógia), idén elkészült a történethez tartozó terápiás könyvvel is, ami segít azoknak, akik a regény főszereplőjéhez hasonlóan átéltek érzelmi vagy más típusú bántalmazást.
„Az elmúlt 500 évben azok a nemzetek emelkedtek fel, amelyek a pénzt tőkévé alakították, feltaláltak és bevezettek új technológiákat, a társadalom széles rétegeinek adtak tudást, és teret adtak a tehetségek érvényesülésének” – többek között erre hívja fel a figyelmet legújabb kötetében Matolcsy György, majd hangsúlyozza: „A múlt sikerei azonban nem adnak pontos iránytűt, mert a történelem, benne a gazdaság törvényei döntő pontokon megváltoztak. Azokat érdemes követni, akik már a jövőből hozzák előre a működésüket, és már korunk gondolati forradalmára, ezen belül a fenntartható közgazdaság törvényeire építik működésüket.”
Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa.
A legnagyobb és legkomplexebb iparág az emberiség történetében.

Blogok, vélemények, olvasók írásai

Az adózás történelmileg az államhatalom fenntartásának egyik legfontosabb eszköze, ugyanakkor mindig is viták tárgya volt, hogy mi számít elfogadható mértékű adóterhelésnek.
Miért nem olcsóbb az autópálya matrica, ha nem kapunk teljes értékű szolgáltatást, mert hosszú kilométereken keresztül sebességkorlátozások, sávlezárások és azokból fakadó torlódások vannak?
A másnaposság kellemetlen tüneteit sajnos nem lehet azonnal teljesen megszüntetni, de néhány tipp segíthet enyhíteni a szenvedést és felgyorsítani a regenerálódást.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Több mint 7 évtizeden át volt Kispest lakosa a jeles tanárember, Pataki Gyula.
A Milestone Intézet idén is tanulmányi ösztöndíjat hirdet különösen rászoruló és/vagy roma tehetségek számára.


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.