A gyaloglásról, kerékpározásról, a kis elektromos járművek jövőjéről, a városi aktív és mikromobilitás helyzetéről és a tervezett bringasztráda hálózatról tartottak szakmai és civil szervezetek részvételével online értekezletet kedden.
A Főváros által szervezett megbeszélésen - számos civil szervezet mellett - részt vettek többek között a Budapest Fejlesztési Központ, a Magyar Közút, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Közlekedéstudományi Intézet és a Magyar Kerékpárosklub szakemberei is.
A Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes megnyitójával kezdődő, több mint 30 szakember részvételével lezajlott online szakmai egyeztetésen elsősorban azok a szervezetek képviselték magukat, akik a gyaloglás és a kerékpározás feltételeinek jobbításáért dolgoznak, akik a városi közlekedésen belül az aktív- és mikromobilitáshoz a leginkább értenek. Az egyeztetésen konszenzus alakult ki a helyzetfeltárás főbb megállapításai és a jövőkép körül, mely a múlt héten publikált vitaanyagban szerepel (http://budapest.hu/Documents/BKK_KEREKPAR_2030_09_23.pdf ). A bringasztráda koncepció, műszaki kritérumok és a tervezett hálózat kapcsán intenzív szakmai vita kezdődött, megfelelő alapot teremtve az elkövetkezendő hónapok stratégiai tervezési folyamatának, de a tervezők a budapestiek véleményét is várják majd az októberben induló egyeztetési felületen.
Az aktív mobilitás mind nagyobb arányú térnyerésével csökken a közlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége, a légszennyezés és a zajterhelés; javul a budapesti lakosok fizikai aktivitási szintje és testi-lelki egészségi állapota; emelkedik a közösségi funkciókat is betöltő utak, közterületek mentén a szolgáltatások, üzletek száma és minősége; csökken az utakon kialakuló dugók, forgalmi torlódások mértéke, vagyis Budapest vonzóbb és versenyképesebb lesz.
Főpolgármesteri Hivatal
Sajtókapcsolati Csoport
A teljes cikk a budapest.hu oldalon olvasható.
Forrás: MTI