Kísérleti projektet indít a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. Budapest három kerületében 12 ezer fogyasztó bevonásával.
Ha sikert hoz, digitális segítséggel megújul a lakossági szemétszállítás.
A Napi.hu információi szerint összesen 12 ezer fogyasztót kér a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF ) arra, hogy a számukra kiküldött egyedi QR-kóddal ellátott matricát ragasszák fel kukáikra. A leveleket a napokban kezdik kiküldeni. Ezt a módszert - a hulladékgyűjtő tartályok azonosítását - már Nyugat-Európa több nagyvárosában, például Bernben, Dortmundban, Drezdában is alkalmazzák. Az egyedi kódot egy speciális programmal beolvasva azonnal látható, hogy a szolgáltató az adott tartályhoz kapcsolódóan milyen szolgáltatást biztosít.
Az új rendszer tesztelésébe bevont kerületeket és a kukásautók járatútvonalait is szakmai alapon választották ki. A címek kijelölésekor az FKF elsődleges szempontja volt, hogy teljes Budapestre reprezentatív legyen a minta, így egyformán szerepelnek kertes- és társasházas övezetben lakó ügyfelek, intézmények és gazdálkodó szervezetek, továbbá pesti és budai kerületek is. A választás végül a XV., a X., és a II. kerületekre esett.
Az FKF számára ma még számos problémát okoz az, hogy a kukák nincsenek egyedi azonosítóval ellátva. Pillanatnyilag csak adatbázisok segítségével nyerhetők ki azok az információk, hogy hol, milyen típusú edényekből mekkora mennyiség van kihelyezve az ügyfelekhez. Az egyedi QR-kódos azonosító bevezetésével a raktárból kikerülő tartályok már az átadás pillanatában az ügyfélhez rendelhetők, mondhatni azok teljes életútja nyomon követhető.
A naprakész információk alapján pontosabban tervezhető a kukásautók útvonala. Az FKF számára így hatékonyabb lehet a járatszervezés, azaz többet tudnak kihozni ugyanabból, ez pedig fontos a pénzügyi források csökkenése miatt.
Forrás: napi.hu