Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére duzzadt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat. Többé nálunk sem mennek ritkaságszámba az extravagáns autócsodák – naponta húz el mellettünk egy a fővárosi utakon. De mégis minek köszönhetően növekednek a drága (és a kevésbé drága) gépjárművek eladásai?

Július elsejétől életbe lépett nagycsaládos kedvezmény sokak kedvét hozta meg a vásárláshoz: az erre jogosult 3 vagy több gyermekesek akár 2,5 millió forint támogatásban is részesülhetnek hétüléses autó vásárlásakor. Volt kereskedő partnerünk, akitől napok alatt kapkodtak el 30 Opel Zafirát – mondja Kollár Steve, a WOOWW cars tulajdonosa. A siker láttán a Magyar Lízingszövetség úgy számol, a nagycsaládosok akár tizede is ilyen módon juthat új járműhöz.

Óriásit mennek ugyanakkor a sportautók is: a Ford Mustang egy év alatt megduplázta az eladásait, Mercedes AMG GT-ből pedig 51 milliós (!) ára ellenére ötször annyi fogyott, mint tavaly. Steve-ék weboldalán átlagosan 15 millió körüli prémiumautókat keresnek, de nem ritkák a 30 milliós eladások sem.

Kik engedhetik ezt meg maguknak?

"Egyre több az informatikus vevő, aki érthető mód a Teslákért rajong" - meséli Steve. Ezzel együtt elsősorban cégvezetők, főleg építőipari vállalkozók veszik a luxusautókat – jelenleg az utóbbiak teszik ki az ügyfélkör körülbelül 60 százalékát. Nem csoda, hiszen magánszemélyként a hiteligénylés is rázós lehet, cégként viszont teljesíthetőbbek a feltételek.

A finanszírozásnak két fő módja van:

  • Köthető egyrészt nyílt végű lízingszerződés 1-7 év közti futamidővel, amibe már 20 százalék önerővel belevághatunk. A havidíj kamat nélküli része áfatartalommal együtt leírható az adóalapból, ahogy a kötelező pluszok (pl. cégautóadó) fele is. A szerződés a teljes összeg kifizetésével zárható le, ha új vevőnek adnánk át az autót, neki új lízinget kell indítania.
  • A tartós bérlet ezzel szemben az adóalapból minden plusz költséggel együtt leírható. Igaz, a havidíj húzósabb, ezért cserébe azonban a bérbeadó flottakezelő cég egyben kezel minden költséget. Ráadásul ha az autót 1-2 éven belül lecserélnénk, egy új ügyfél beszervezésével az önerőnket akár teljes egészében visszakaphatjuk.

De hogy találjunk ügyfelet, aki átveszi a bérletet tőlünk? Itt jön képbe a WOOWW cars, ami ebben is segít. A startup weboldalán vállalja, hogy a vevőt, finanszírozót és eladót összekötve intézi a vásárlás minden mozzanatát.

Vevőként először feltöltjük a papírjainkat, ami alapján a rendszer 4-5 finanszírozót is ajánl nekünk. Ha döntöttünk, már nem kell matekozni: az oldal tartja a kapcsolatot a hitelezővel, és mindenre kiterjedő árkalkulációt ad a regisztrációs adótól az importdíjig. Nyereséges céggel általában sima ügy a bérleti szerződés, sokszor azonban van megoldás azoknak is, akiknek nincs lezárt üzleti évük, vagy a bankoknál még nem hitelképesek.

A folyamat olyannyira automatizált, hogy a vevők általában akkor látják először az autót, amikor az megérkezik az országba. "Ha valaki 15 éve azt mondja nekem az autókereskedésemben, hogy egy nap majd 30 milliós autókat vásárolnak így, azt mondtam volna, te napszúrást kaptál!" - mondja Steve, pedig ma már sokan örömmel bízzák az ügyintézést egy olyan online felületre, mint a WOOWW cars, mely pár hónap alatt 500 millió forint értékű autóbeszerzést és finanszírozást bonyolított le.

Oszd meg és kereskedj

Ami azonban példátlan újítás, hogy az oldal közösségi autókereskedő platformként is működik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók saját kereskedést "nyithatnak", webirodájukból menedzselve a forgalmat. Ha pedig megosztják az oldal linkjeit (blogot, hirdetést, videót), az így bevonzott vevők után százezres nagyságrendű jutalékot kapnak – a rendszer nyomon követi, melyik érdeklődőt ki hozta, még akkor is, ha üzlet csak évek múltán lesz belőle.

De mi van, ha gondolunk egy nagyot, és egy autókereskedést keresünk fel azzal, hogy webshopot csinálnánk nekik? A felület erre ingyenes, a közvetítőnek pedig ekkor is minden eladott autó után tízezres jutalék jár. "Célunk mindenkit érdekeltté tenni" – zárja Steve, aki napi 30-40 új ajánlóval és napi több ezres weboldal látogatóval büszkélkedhet.

És hogy milyen pozitív hatása lehet az új autódömpingnek? Fiatalodik például a magyarországi autópark 14 éves átlagéletkora, így az összesített károsanyag-kibocsájtás is csökken. Jól jár a vevő is, hiszen az újabb modellek biztonsági rendszere fejlettebb, mint tizenéves társaiké - akár az életünk is múlhat rajta, melyik óv meg egy karambol során.

És míg a régi autók gyakran váratlanul lerobbannak, egy lízingkonstrukcióban vett fiatalabbnál bátran számolhatunk fix költséggel, amiért cserébe sokáig üzembiztos marad. Hihetünk tehát Henry Fordnak, akinek elhíresült mondása szerint "a legjobb autó az új autó".



Powered by
Interspire

A Budapest rovat további hírei

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív védekezés ellenére az utak burkolata a havazással érintett területeken havas, latyakos – közölte az Útinform péntek reggel.
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a járóbeteg-szakellátásra, ki tudják választani a rendelőkben a számukra alkalmas időpontot – mondta a Belügyminisztérium parlamenti...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a minimálbér összegét az euróhoz kösse jelentette ki a hirado.hu kérdésére Kutasi Gábor. Ha ugyanis menet közben forintra vált, akkor...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási körülményekhez feltétlenül fontos a megfelelő, előzetes felkészülés. Néhány alapvető autós kellék beszerzése biztonságosabbá,...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság (ÉMVIZIG) a Sajó jelenlegi állapotát és az annak vízgyűjtő területén felhagyott bányák...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei kampányában. A közmédia jótékonysági műsora idén a Baptista Szeretetszolgálat által fenntartott törökbálinti Tábitha Gyermekhospice...
Magyarországon hagyományosan november 15. a fordulónap, ekkortól kizárólag téli dízelt forgalmaznak a töltőállomások – közölte a Mol pénteken az MTI-vel.
Októberben 2,5 százalékkal drágultak a lakások az egy hónappal korábbihoz képest, míg szeptemberben még csak 0,9 százalékos volt a havi szintű országos áremelkedés; éves szinten a szeptemberi közel...
Tartósan párás, ködös marad az idő, többfelé várható szitálás. A legmagasabb hőmérséklet 6 fok körül alakul - írja a HungaroMet.
Átadták a Mazsihisz Szeretetkórház menóráját vasárnap, a hanukiává alakítható gyertyatartót a kórház főbejárata fölött helyezték el.

A címlapról

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív...
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei...

Könyvajánló

Dr. Szántó Szilvia, a Budapesti Gazdasági Egyetem mentálhigiénés tanácsadója egy háromrészes regény után (Nárcisz-trilógia), idén elkészült a történethez tartozó terápiás könyvvel is, ami segít azoknak, akik a regény főszereplőjéhez hasonlóan átéltek érzelmi vagy más típusú bántalmazást.
„Az elmúlt 500 évben azok a nemzetek emelkedtek fel, amelyek a pénzt tőkévé alakították, feltaláltak és bevezettek új technológiákat, a társadalom széles rétegeinek adtak tudást, és teret adtak a tehetségek érvényesülésének” – többek között erre hívja fel a figyelmet legújabb kötetében Matolcsy György, majd hangsúlyozza: „A múlt sikerei azonban nem adnak pontos iránytűt, mert a történelem, benne a gazdaság törvényei döntő pontokon megváltoztak. Azokat érdemes követni, akik már a jövőből hozzák előre a működésüket, és már korunk gondolati forradalmára, ezen belül a fenntartható közgazdaság törvényeire építik működésüket.”
Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa.
A legnagyobb és legkomplexebb iparág az emberiség történetében.

Blogok, vélemények, olvasók írásai

Az adózás történelmileg az államhatalom fenntartásának egyik legfontosabb eszköze, ugyanakkor mindig is viták tárgya volt, hogy mi számít elfogadható mértékű adóterhelésnek.
Miért nem olcsóbb az autópálya matrica, ha nem kapunk teljes értékű szolgáltatást, mert hosszú kilométereken keresztül sebességkorlátozások, sávlezárások és azokból fakadó torlódások vannak?
A másnaposság kellemetlen tüneteit sajnos nem lehet azonnal teljesen megszüntetni, de néhány tipp segíthet enyhíteni a szenvedést és felgyorsítani a regenerálódást.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Több mint 7 évtizeden át volt Kispest lakosa a jeles tanárember, Pataki Gyula.
A Milestone Intézet idén is tanulmányi ösztöndíjat hirdet különösen rászoruló és/vagy roma tehetségek számára.


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.