A Levegő Munkacsoport a Német Környezetvédelmi Segély szervezettel (DUH) és a brüsszeli székhelyű Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen nemzetközi konferenciát szervez, amelyen azt vitatják meg, mennyire hitelesek a gépkocsik CO2-kibocsátásának gyári adatai, és miként lehet ezt a hitelességet javítani.
Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és az összes ágazat közül a közlekedési ágazat CO2-kibocsátása növekszik messze a leggyorsabban. Ezért szervez nemzetközi konferenciát a Levegő Munkacsoport a Német Környezetvédelmi Segély szervezettel (DUH) és a brüsszeli székhelyű Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen, amelyen azt vitatják meg, mennyire hitelesek a gépkocsik CO2-kibocsátásának gyári adatai, és miként lehet ezt a hitelességet javítani. A rendezvény az Európai Bizottság LIFE programja és a budapesti Goethe Intézet támogatásával valósul meg.
A konferencia német előadói:
Axel Friedrich közlekedési szakértő (Umweltbundesamt): A CO2 résről az Európai Unióban és az autópiaci fejleményekről
Karoline Borwieck (Geulen & Klinger ügyvédi iroda): A fogyasztóvédelem jogi lehetőségei az Európai Unióban
Isabell Merkle (Deutsche Umwelthilfe, DUH): Új lehetőségek a fogyasztók számára: fejlemények az Európai Unióban
(forrás: posta.keruletiujsag.hu)