A sajtóban megjelent híresztelésekkel ellentétben a fővárosi elektronikus jegyrendszer projekt az EBRD hitelszerződéses feltételei alapján tovább folytatódik, s az eddig kifizetett összegek alapján elvégzett fejlesztési elemek felhasználhatók a projekt továbbfejlesztése során.
Az AFC projekt kivitelezésére a BKK és az EBRD rendszere szerint kiválasztott szállító (Scheidt & Bachmann GmbH) 2014. novemberében szállítói szerződést (DBOM) kötött, amely szerint a tervezett 7 elemből 3 határidőben és a tervezett költségek figyelembe vételével megvalósult. Ezek az elemek a hatályos szállítói szerződés alapján készültek és megfelelően felhasználhatók a projekt tovább folytatásához.
A BKK Igazgatósága a 2018. október 31-én tartott ülésén a szállító bankgarancia nyújtásának elmaradása miatt kezdeményezte a szállítói szerződés felmondásának előkészítését és 2018. november 21-i ülésén az EBRD jóváhagyásával a szállítói szerződést felmondta, és elrendelte a szerződéses biztosítékok érvényesítését, valamint a szállítóval való elszámolást.
Az Igazgatóság egyúttal kezdeményezte az EBRD-vel való konzultációt a projekt tovább folytatása érdekében új szállítói szerződés megkötésére a továbbra is hatályban lévő hitelszerződés keretei között. Ezért az Igazgatóság utasította a vezérigazgatót 2018. november 30-ig az AFC projekt koncepcionális újrastrukturálására vonatkozó javaslat elkészítésére, amely alapját képezheti az új feltételekkel kötendő szállítói szerződések előkészítésének és a projekt más szállítóval történő folytatásának.
Az Igazgatóság egyben kezdeményezte, hogy a fővárosi önkormányzat együttműködésével kezdődjenek tárgyalások a kormányzati szervekkel az AFC projektnek az országos rendszerekbe történő jövőbeni integrálása lehetőségéről.
Az Igazgatóság felkérte a vezérigazgatót, hogy határozatairól tájékoztassa a Fővárosi Önkormányzat vezetőit. A sajtóhírekkel ellentétben az Igazgatóság elnöke közvetlenül nem adott rendszeres jelentést az adott ügyben a főpolgármester számára.
Dr. Szegvári Péter
BKK IG elnöke