Toborzás, tapasztalatcsere és kapcsolatépítés egy helyen, egy időben
Segíti a toborzást, ha a cégek személyesen, állásbörzéken is jelen vannak. Ezeken az eseményeken közvetlenül megszólíthatók a potenciális jelöltek számos munkakörben, ráadásul az állásinterjúknál gyakran előforduló drukk sem zavarja a két fél nyílt kommunikációját. A közvetlen toborzási szándék mellett a cégeknek azért is érdemes állásbörzéken részt venniük, mert így hatékonyan növelhetik az ismertségüket a számukra releváns munkaerőpiaci csoportokban.
Karrierlehetőség és élmény egy térben
Az állásbörze amellett, hogy lehetőséget teremt a munkát kínálók és keresők személyes találkozására, értékes és izgalmas programokkal is szolgál a látogatók számára, nem csupán az álláskeresés területén. Többek között életmód, mentális egészség, időmenedzsment témákban is hallhatóak lesznek előadások, valamint a különböző területek szakértői tanácsaikkal is segítik a hozzájuk fordulókat.
„Az elmúlt időszakban nem volt lehetőségünk hasonlóan nagy volumenű rendezvény megszervezésére ezért is vagyunk biztosak benne, hogy az őszi esemény minden szempontból hatalmasat fog szólni. Egy személyes térben megvalósuló állásbörze óriási lökést adhat a piacnak és olyan lehetőségeket nyit meg, amik az utóbbi két évben nem voltak kivitelezhetőek” – mondta Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. alapító ügyvezetője.
Csapatbővítés idő- és energiahatékonyan
Míg egy munkatárs kiválasztása és felvétele hagyományos módon heteket, akár hónapokat is igénybe vehet, az állásbörzén való toborzás képes ezt az időt a töredékére lerövidíteni. A „megszokott” kiválasztási folyamat több lépcsőjét átugorva, az állásbörzén a felek azonnal személyesen találkozhatnak, és akár percek alatt kiderülhet, hogy egymást keresik-e. Biztosan minden HR szakemberrel előfordult már, hogy a gondosan megfogalmazott álláshirdetés és a jelentkezők pályázati anyagainak precíz előszűrése ellenére az interjú első perceiben már kiderült, hogy a jelölt nem felel meg vagy nem illeszthető be a céges kultúrába, és így az interjúra szánt idő is kárba veszett.
„Tapasztalataink alapján az állásbörze miliőjének köszönhetően a kommunikáció sokkal fesztelenebb hangulatban történhet, nem alakul ki az álláskeresőkben vizsgadrukk, mint a hagyományos interjúk alatt, és a cégek képviselői is nyitottabbak olyan témák megtárgyalására, amelyekről első találkozás alkalmával nem feltétlenül szoktak szót ejteni. Ennek köszönhetően sokkal gyorsabban juthat mindkét fél olyan információk birtokába, amik megkönnyítik a döntést és lerövidítik a meghozatalához szükséges időt”. A cégek számára a részvétel nem csupán akkor mondható eredményesnek, ha a tervezett mennyiségű munkaszerződéssel zárul, hanem már az is óriási előny, hogy a jelenlétükkel és kommunikációjukkal növelni tudják az ismertségüket, és ezáltal a későbbiekben hozzájuk jelentkezők számát is. Emellett ezek a rendezvények a tapasztalatcserére is kiváló platformot biztosítanak, ami szintén utat nyithat a fejlődésnek.
A Profession.hu főszponzori támogatásával a szeptember végén megrendezésre kerülő JOBVERSE Állásbörze az első napon hosszított nyitvatartással, 10-19 óráig, míg a második napon 10-17 óra között látogatható. A tájékozódás megkönnyítése érdekében a szakterületek: mérnöki; informatikai; pénzügy, számvitel; kereskedelem, marketing; elsősorban nyelvtudást igénylő állások; végzettséget igénylő egyéb irodai állások; szakirányú végzettséget nem igénylő állások színkóddal lesznek megkülönböztetve egymástól.
(uzletem.hu)