Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. Felére esett viszont az otthon és kert termékkörben leadott rendelések aránya tavaly karácsonyhoz képest, miközben műszaki cikkeket és játékokat jóval többen vásárolnak online. A listavezető helyet a szépségápolás és egészség kategória vette át.
Hosszú évek óta exponenciális az e-kereskedelem bővülése nemcsak hazánkban, de az egész világon is, amire a koronavírus-járvány csak rátett egy lapáttal. A negyedik hullám miatt ismét sok a bizonytalanság, az életünk kiszámíthatatlanná vált, egyszerűsége és biztonságossága miatt éppen ezért egyre többen fordulnak olyanok is az online vásárlás felé, akik azelőtt ezt elképzelhetetlennek tartották magukról.
Perényi András, a Webshippy társalapítója arról beszélt, arra számítanak, hogy idén 20 százalékos lesz a teljes piac bővülése. Mint mondta, 2019 decemberében 57 ezer csomagot szállítottak házhoz, ez a szám 2020 decemberére 130 ezer csomaggal megduplázódott, 2021 utolsó hónapjában pedig 200 ezernél is több csomaggal kalkulálnak.
A legnépszerűbb termékkategóriák 2021 karácsonyán:
Szépségápolás és egészség – 28 %
Otthon és kert – 19 %
Játék, hobbi – 16 %
Műszaki cikk – 11 %
Baba, mama – 5 %
Étel-ital – 4 %
Egészség, gyógyászat, étrendkiegészítők – 4 %
Irodaszerek, irodatechnika – 3 %
Háziállat – 3 %
Divat és ruházat – 2 %
Könyv – 2 %
Autó-motor – 2 %
Számítástechnika – 1 %
Sport és szabadidő – 1 %