Világszerte kutatják a szakemberek a matematika oktatás új módjait. Nem véletlenül: az Egyesült Államokban például a fiatal felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy rossz volt ebből a tantárgyból, aminek alapvető fontosságát bizony nehéz volna vitatni. Úgy fest, hogy épp a magyarok hoztak forradalmi újítást a nemszeretem tantárgy oktatásába, amit a legnehezebb terepen teszteltek...
Mit tehet egy vidéki matektanárnő, ha az intézmény összevonásoknak köszönhetően elárasztják a „sajátos nevelési igényű”- nek nevezett gyerekek egyébként is problémás osztályát? Felmond? Haját tépi? Pótlékot követel? Nem: rengeteg munkával és agyalással olyan játékokat fejleszt ki, amelyekkel a gyerekek örömmel játszanak, és közben észrevétlenül tanulják meg a matematika szabályait. A pécsi Auth Andrea egy ötfős kis csoporton kezdte tesztelni kártyajátékait délutánonként, akik a teljes nulláról indulva rövidesen ugrásszerű fejlődést mutattak.
A gyerekek annyira megszerették a tanárnő játékait, hogy az 1-4. osztályig tartó célcsoportból kiöregedve többen is visszajártak a foglalkozásokra, hogy a kisebbeket tanítsák. Ugyanis az alkalmazott kooperatív stratégiának köszönhetően a játékban nem feltétlen az egymással való versengés vezet célra, hanem az együttműködés, azaz a gyerekek, ha nyerni akarnak, egymást is kell hogy tanítsák játék közben. A játéknak egyre nagyobb híre lett, hiszen valóban ritka jelenség, hogy „problémás gyerekek” pont a matematika iránt mutassanak érdeklődést, sőt, megszeressék a tantárgyat!
A látványos eredmények miatt a tanárnőt mindenki támogatta, mind saját igazgatónője, mind a Pécsi Tudományegyetem, aminek a segítségével egy komplett, 4 év tananyagát lefedő játékegyüttest fejlesztettek ki „Lapot kérünk” névvel. Sajnos azonban mindez az oktatási reform legrosszabb korszakában történt: az iskolát pár éven belül bezárták, a termék kiadóját pedig államosították. Mintegy 1000 darab készült el a játékból, a további jövő pedig kérdéses. Az alkotók most támogatókat keresnek, hogy életben tarthassák a matematikaoktatást forradalmasító projektet.