Fél év szünet után új, ráncfelvarrt biciklikkel, friss rendszerrel újraindult a Mol Bubi közbringarendszer Budapesten. Az új rendszernek természetesen vannak problémái, de annyira olcsó a használata, hogy mindent el lehet felejteni neki. A Telex munkatársai egy hétig tesztelték az új Bubit.
Kezdjük azzal, hogy ilyen Európában, de valószínüleg a világon nincs (kivéve Bécsben), hogy havi 1,5 euróért, félóránként 10 másodperces megszakításokkal korlátlan használatra kapna valaki egy jól felszerelt, használható biciklit. Ha korábban az volt a baja, hogy nehézkesen, brutál kaucióval lehetett használni a Bubit, akkor most kijelenthető, hogy a BKK szinte átlendült a ló (drótszamár) másik oldalára, és olyan egyszerű és olcsó szolgáltatást kínál, hogy csoda lenne, ha nem válna hiánycikké egy hónapon belül a Bubi bicikli.
A BKK tavaly szánta rá magát a Bubi-rendszer megújítására, a 2014-ben indult szolgáltatás ugyanis az utolsó években igencsak elfáradt és népszerűtlenné vált, a körülményes bérlési rendszer, a nehéz kerékpár és a gyorsan a Bubi fejére növő konkurencia (Donkey, Lime) következtében. Az új rendszerről idén márciusban lehetett megtudni az első fontosabb információkat, elkészültek az első áttervezett biciklik is a csepeli Csepel kerékpárgyárban.
Forrás: telex.hu