Mind a BKK, mind a Főváros elhatárolódott az üzleti hirdetésektől.
Sokakat megbotránkoztató plakátok jelentek meg Budapesten a Széll Kálmán téri aluljáróban. Az eset akkora felháborodást váltott ki a Budapestiekben, hogy a BKK-nak és a Főpolgármesternek is meg kellett szólalnia az ügyben.
A BKV-s reklámfelületek hasznosításáért külső partnerek felelnek
Az online médiában bírált, metróban elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk a közvéleményt, hogy Társaságunk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik. A felületek hasznosítása ugyanis nem tartozik közvetlenül a BKV Zrt. profiljába. Jelenleg két céggel állunk bérleti szerződéses jogviszonyban.
A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, mely társaság hatályos bérleti szerződése alapján jogosult felületeink reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is. Ennek értelmében Társaságunk hirdetésre alkalmas felületein a különböző megrendelői igényeknek megfelelően a kampányokat a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban.
A Társaságunk tulajdonában/kezelésében lévő reklámfelületek hasznosítására jelenleg van folyamatban egy közbeszerzési eljárás. Ennek során a BKV Zrt. és a BKK Zrt. közös ajánlatkérőként reklámozási tevékenységgel kapcsolatos komplex reklámértékesítési, szervezési szolgáltatást kíván beszerezni, aminek része a reklámhelyek kialakítása, reklámfelületek létrehozása, a kapcsolódó reklámértékesítési tevékenység végzése, monitoring rendszer kiépítése. Cél, hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabban szabályozott legyen. Az új reklámtender lezárása heteken belül várható. (BKV Zrt., 2019. augusztus 03.)
A plakátok visszavonására és a hirdető cég bojkottálására indított petíciót cikkünk megjelenéséig közel 23 ezren írták alá, a tiltakozók a következő beadványt juttatják el a címzetteknek:
"Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Tisztelt Főpolgármester Úr!
Tisztelt Budapesti Polgármesterek!
Tisztelt Illetékes Döntéshozók!
A héten Budapesten is megjelentek a Coca-Cola homoszexualitást népszerűsítő plakátjai.
Mi, a petíció aláírói segítségüket kérjük a plakátok mielőbbi eltávolításában, illetve annak megelőzésében, hogy az ilyen hirdetések itthon is elterjedjenek.
„Magyarország védi a házasság intézményét mint férfi és nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját”, olvassuk az Alaptörvényben. A plakátokon hirdetett homoszexuális tartalom veszélyezteti a közerkölcsöt – lévén a homoszexuális kapcsolatok ellenkeznek a természetes erkölcsi törvénnyel –, illetve a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját.
Sok szülő aggódik, hogy gyermeke Budapesten közlekedve akarva-akaratlan találkozhat ezekkel a plakátokkal, melyek összezavarhatják őt. A gyermekeket az emberi kapcsolatokról elsősorban a szülőknek joga és feladata megtanítani. Ahogy a dohányboltokba nem mehet be egy 18 év alatti fiatal vagy gyermek, a televízióban is felhívják a figyelmet, ha a tartalom gyermekek számára nem ajánlott. Így a szülőknek lehetőségük van kikapcsolni az adást. A városban sétálva viszont lehetetlen lesz megóvniuk gyermekeiket a szembejövő homoszexualitást népszerűsítő tartalomtól.
Fölszólítjuk a petíció címzettjeit, illetve minden más itt nem megnevezett, de az ügyben illetékes döntéshozót, hogy a homoszexuális lobbi által gerjesztett jelenséget tartsák korlátok között, hogy ne veszélyeztesse a közerkölcsöket, s főként ne alakítson ki a fiatal nemzedékekben téves fogalmakat a nemiségről és a házasságról. E téves fogalmak védtelenné tennék őket, és tovább fokoznák a jelenség terjedését.
Kérjük beavatkozásukat és fellépésüket a Coca-Cola plakátjai ügyében, továbbá annak elérésében, hogy a szülőknek a jövőben ne kelljen aggódniuk az ilyen és ehhez hasonló tartalmak miatt, ha gyermekeikkel Budapesten vagy bármely más magyar településen közlekednek, sétálnak."
A homoszexualitást szívügyüknek tekintők természetesen máris homofóbnak nyilvánították a más véleményen levők ellenállását, az ügyben további fordulatok várhatók.