Ünnepélyes keretek között megnyílt a Budapesti Adventi- és karácsonyi Vásár a Vörösmarty téren, ezzel kezdetét vette a Téli Fesztivál a fővárosban.
Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője vásárnyitó köszöntőjében elmondta: talán meglepő, hogy idén korábban nyílnak az adventi vásárok – a Vörösmarty téren mától várják az árusok a látogatókat, a Városháza parkban jövő szombaton, november 21-én, a Bazilika előtt pedig november 27-éngyúlnak ki a fények. A vásárok korai nyitása egyrészt a nemzetközi trendekhez hasonlóan a budapesti karácsonyi vásárok esetében is szükséges lépés, az utazási kedv generálása és a magas színvonalú kézműves termékek gazdag kínálata indokolja.
Bán Teodóra kiemelte: nagyon fontos a turisztikai szakma összefogása. A 2015. évi téli turisztikai szezonban a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) innovatív fejlesztéssel csatlakozott – a Magyar Turizmus Zrt-vel kötött stratégiai együttműködés keretében – a Budapest Winter Invitation akcióhoz. A BFTK főként kulturális élményekkel, múzeumok bevonásával, ingyenes vezetett városi sétákkal járul hozzá a vendégek kényeztetéséhez, mindezt új fejlesztésével a BWI Budapest Card-dal.
Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a megnyitón elmondta: „Fontos hangsúlyozni: az adventi vásárok jelentősége a turisztikai marketing számára is megkérdőjelezhetetlen. A karácsonyi ünnepre alapozott termékfejlesztés kiterjesztheti egy úti cél időbeli vonzerejét, azaz hozzájárulhat ahhoz, hogy az eredetileg „szezonon kívüli" időszak turisztikai szezonná váljon. Egyre felértékelődik az öt érzékszervre ható marketing jelentősége is, amely lehetőséget nyújt egy bensőségesebb és személyesebb kapcsolat kialakítására a látogatókkal, akiknek valódi élményekben van részük. Az adventi vásároknak pedig semmi máshoz nem hasonlítható a hangulata, sajátos színekkel, ízekkel, illatokkal. Remek lehetőséget kínál arra is, hogy ízelítőt adhassunk az ide látogatóknak Magyarország népi hagyományaiból." A vezérigazgató bejelentette: a 2016-os év központi tematikája a gasztronómia.
Kovács Balázs, a Danubius Hotels fejlesztési- és marketing vezérigazgató-helyettese beszédében kiemelte: abban mindannyian egyetérthetünk, hogy az idei esztendő rendkívül sikeres év Budapest turizmusában. A budapesti szállodák rég nem látott növekedést könyvelhettek el: szeptember végéig a piaci árbevétel 17%-al nőtt, az átlag foglaltsága fővárosi szállodákban több mint 70 százalék. Kovács Balázs kiemelte a városfejlesztés, valamint a marketing és promóciós tevékenység fontosságát a kedvező turisztikai mutatók fenntartásában. Azonban a promóció önmagában nem elegendő, a legjobban megtervezett marketing kampány sem tudna eredményes lenni események nélkül. Minél több, ilyen attrakcióra van szükség, ez jelenti az igazi vonzerőt, amikor egy város a potenciális külföldi turista döntéséért harcol és olyan városokkal verseng, mint Bécs, Prága, adott esetben Róma és Párizs – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
(budapest.hu)