A Hetek hetilap eheti számában éles kritikát fogalmazott meg az idei Oscar-gála egyik nagy nyertesével, az Anora című filmmel kapcsolatban. A lap szerint az amerikai filmakadémia döntése újabb példája annak a trendnek, amely normalizálja és romantizálja a prostitúciót a populáris kultúrában.
A Hetek cikke szerint az Anora egy modern Hamupipőke-történetnek kíván tűnni, de valójában egy erkölcsileg megkérdőjelezhető alkotás, amely Brooklyn orosz ajkú bevándorlóinak alvilági életébe kalauzolja a nézőt. A történet középpontjában egy orosz oligarcha fia és egy amerikai eszkort áll, akiknek kapcsolatát a film idealizált módon mutatja be, anélkül, hogy bármilyen kritikai szemléletet alkalmazna a prostitúcióval kapcsolatban.
A hetilap hangsúlyozza, hogy nem ez az első alkalom, amikor Hollywood normalizálja a szexmunkát. A cikk példaként említi az olyan korábbi filmeket, mint a Micsoda nő, a Las Vegas, végállomás vagy a Moulin Rouge!, amelyek fokozatosan építették le a prostitúcióval kapcsolatos társadalmi tabukat. A Hetek szerint azonban az Anora még ezen is túlmegy: „Nincs tanulság, nincs kritika, nincs felocsúdás” – állítja a lap, hozzátéve, hogy az Oscar-díjak odaítélése egyértelműen a szexmunka legitimálásának irányába mutat.
A lap azt is kiemeli, hogy a prostitúció ábrázolásának változása szorosan összefügg a modern feminizmus hatásaival. A szexpozitív feminizmus szerint a szexmunka is csak egy hivatás a sok közül, és a társadalomnak el kell fogadnia azt. Ezzel szemben a Hetek kritikája arra világít rá, hogy ez a szemlélet az emberi méltóság és az erkölcsi felelősség háttérbe szorításához vezethet.
A Hetek beszámolójában az idei Oscar-gála másik vitatott pontjaként az antiszemitizmus kérdését is megemlíti. A legjobb dokumentumfilm díját egy palesztinpárti alkotás nyerte el, amely a lap szerint Izrael-ellenes narratívát közvetít. Emellett kifogásolja, hogy a holokauszttal kapcsolatos filmekben szereplő díjazott színészek nem emeltek szót a növekvő antiszemitizmus ellen.
A cikk összegzése szerint az Oscar-gála és az amerikai filmipar egyre inkább politikai és ideológiai irányba tolódik, miközben egyes társadalmi problémák – mint a prostitúció vagy az antiszemitizmus – kritikátlan elfogadása terjed a kulturális fősodorban.