A magyar autósok 74 százaléka a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyekben javíttatja gépkocsiját, márkaszervizbe csak 20 százalékuk jár - derül ki a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által végzett kutatásból.
A 2008 óta kétévente végzett országos, reprezentatív kutatás eredményeit összegző hétfői közlemény szerint 2008-ban még csak az autósok 51 százaléka választott márkafüggetlen autószerelő műhelyt és 38 százalékuk javíttatta márkaszervizben az autóját.
A felmérés készítői szerint a trend összefügg a hazai járműpark öregedésével is, hiszen az idősebb autókat kevésbé viszik márkaszervizekbe. A 20 évnél öregebb autót használók között már 81 százalék a márkafüggetlen műhelyt választók aránya. Az 5 évnél fiatalabb járművek tulajdonosainak azonban 64 százaléka javíttat márkaszervizekben, az eseteknek kicsit kevesebb mint a fele a garanciális javítás.
A felmérés arra is rámutatott, hogy az autószerelés Magyarországon bizalmi szolgáltatásnak számít, az autósok főleg ismerős vagy barát ajánlása alapján választanak autószervizt, és a szervizválasztás legfontosabb szempontja a szakértelem. A 2016-os felmérésben a szervizeltetés várható költségeinél is jelentősebb tényezővé vált a szerviz megbízhatósága, a költségek csak a harmadik legfontosabb szervizválasztási szempontként jelennek meg. (MTI)