A főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján egy újságírói kérdésre azt mondta: szólnak érvek amellett, hogy a Lánchídon csak buszok és kerékpárosok közlekedjenek.
A baloldali főpolgármester szerint minimális a forgalom a Lánchídon a többi hídhoz képest, a közösségi közlekedés viszont használja. Az M1 által megkérdezett autósok felháborítónak tartják az újabb terveket. A pesti alsó-rakparton most is nagyon lassan halad a kocsisor. A főpolgármester tervei szerint pedig hamarosan sehogy sem fog. Karácsony Gergely ugyanis autómentesítené a rakpartot. És nem ez az egyetlen terve.
Lánchíd lezárva. Ez a tábla fogadja az autósokat most még a felújítás miatt. A főpolgármester tervei szerint azonban ez tartósan is így maradhat.
Karácsony Gergely egy szerdai sajtótájékoztatón fejtette ki, hogy a rakpart után a Lánchídról is kitiltaná az autókat. Az M1 Híradója megkérdezte az autósokat, mi a véleményük Karácsony Gergely ötletéről:
„Hú hát ezt nem tudnám a tv-ben elmondani, tehát kisípolnátok, nem véletlenül dobálták meg őt almával. Borzasztó”.
„Szerintem sokkal nagyobb káosz lenne és sokkal nagyobb légszennyezettség az egész városban ezeket a helyeket lezárná” – fogalmaztak az autósok.
Karácsony Gergely azonban szakmai érveket emleget. Tervei szerint a Lánchídon csak tömegközlekedési eszközök, kerékpárosok és gyalogosok közlekedhetnének.
„Tekintettel arra, hogy a Lánchídnak a gépjárműforgalomban betöltött szerepe minimális, viszont az egész történelmi belvárosnak a közösségi közlekedés szempontjából kulcskérdés a Lánchíd helyzete, szólnak emellett szakmai érvek” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester.
Közben hatalmas dugók jellemzőek Budapest belvárosában. A Lánchíd és a rakpart lezárása pedig még drasztikusabb állapotokat idézne elő. Erről már a Magyar Autóklub alelnöke beszélt.
„Hogyha ezt a forgalmat áthelyezik valahova, és márpedig az áthelyezés úgy van elképzelve, hogy Bajcsy-Zsilinszky útra, illetve a kiskörútra helyeződik át ez a forgalom, akkor ott ez majd teljesen ellehetetlenül. Arról nem is beszélve, hogy ez a forgalom ott olyan környezetvédelmi károkat fog okozni, ami nyilvánvaló, hogy nem kívánatos a lakosság részéről, arról nem is beszélve, hogy balesetvédelmi szempontból is gondokat fog okozni” – mondta Kenderesy János a Magyar Autóklub alelnöke.
(hirado.hu)