A válság előtti időszakhoz képest a válság alatt megfeleződött az átlagos kosárérték, a magyar vásárlók körülbelül 5-7 ezer forintot szántak egy-egy karácsonyi játékcsomagra, de idén fellendülés várható, körülbelül 8-9 ezer forintos játékok kerülnek majd a fa alá.
Az idei karácsony slágertermékei a Formatex szerint a következők lesznek:
1. Loom gumikarkötők, főként a Disney Jégvarázs színeivel

2. Trash Pack Kukabúvár gyűjthető figurák nagyobb szettjei
3. Sylvanian Families babás állatos termékcsalád nagyobb csomagjai
4. Lego termékek/főként a City vonal
5. Interaktív állatok-Bruno mackó, Toffee, papagájok

6. Társasjátékok, leginkább a Scrabble, Brainbox, Monopoly, Találd ki extra, Tabu, Catan
7. Monster High, Barbie, Ever after High babák
8. Geomag mágneses építőjáték
9. Shopkins nagyobb szettek
10. Mágikus Jinn
Eddig a nagy értékű ajándékok értékesítése ugrott meg karácsonykor, idén azonban óriási értékesítési számokat produkálnak a Loom nevű színes karkötők készítésére alkalmas gumigyűrűk, melyek hónapok óta az eladási listák dobogós helyezettjei
Külföldi tanulmányok azt is állítják, hogy annyira meghozzák a gyerekek alkotó kedvét, hogy akár a képernyők előtt is kevesebb időt töltenek.
Itthon is szembetűnő a növekedés a gyűjthető, kis értékű és impulzusvásárlásra okot adó, Amerikában rekordeladásokat produkáló Shopkins, Kosárlakók nevű figurák eladásából. Ezeket az étel, ital, zöldség, gyümölcsre hasonlító apróságokat a gyerekek cserélgethetik is egymás között csakúgy, mint a szintén kimagaslóan népszerű Kukabúvár sorozat figuráit.
Az interaktív plüssök és babák iránti kereslet is erősödött. Ezek olyan játékok, melyeket etetni, szeretgetni, ápolni, altatni kell és érzelmek kimutatásával válaszolnak. Töretlen sikere van még az építőjátékoknak, a babás állatos szerepjátékoknak és a társasjátékoknak is.
Szeretlek Magyarország