20 évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit az első amerikai típusú bevásárlóközpont, a Pólus Center. A folyamatos fejlesztésnek és beruházásnak köszönhetően a ház ma már több, mint 1.000 embernek biztosít munkát, éves látogatószáma pedig meghaladja a 10 és félmillió főt.
A 2012-es teljes körű felújításnak és a bővülő szolgáltatásoknak köszönhetően az elmúlt négy évben folyamatosan fejlődött a Pólus Center. 2016-ban a látogatószám 24%-kal nőtt a 2012-es adatokhoz képest és várhatóan meghaladja a 10 és félmillió főt. 2017-re – a piacon szinte egyedüliként – pedig eléri a 100%-os bérbe adottságot.
A 2015-ben a bevásárlóközpontba illesztett strip mall – kívülről nyíló üzletsor – rendkívül sikeresnek bizonyult a vásárlók körében. Ez az egyedülálló megoldás tökéletes helyszínt jelent a kiegészítő kínálattal rendelkező, közepesen nagyméretű (divat-, lakásdekorációs, állateledel- és autófelszerelési) üzletek számára. A korábban a bérlők körében kevésbé népszerű terület az új koncepció hatására azonban szinte azonnal elérte a teljes bérbe adottságot, és a bent lévő kereskedők országos szinten nézve is jó forgalmakat realizálnak.
„A Pólus rendkívül nagy hangsúlyt fektet arra, hogy lépést tartson a változó vásárlói igényekkel. A sikeres működéshez a belső kialakítás mellett szükséges a megfelelő méretű üzlethelyiségek biztosítása és a bérlői mix frissen tartása. A bevásárlóközpont stratégiája, hogy élményközpontú vásárlást és izgalmas programokat biztosítson a látogatók számára. A koncepció sikeresnek bizonyul, amit mi sem bizonyít jobban, mint a ház immár 20 éves eredményes fennállása”– nyilatkozta Kákosy Zsolt, a Pólus Centert üzemeltető CBRE ingatlanvagyon-kezelési üzletágának vezetője.
A bevásárlóközpontoknak az elmúlt években új versenytársuk akadt, hiszen egyre jelentősebb az online kereskedelem aránya. A CBRE korábbi felmérése szerint Magyarországon elsősorban a fiatalok és inkább a férfiak fogékonyak az internetes vásárlásra. Bár folyamatos növekedést láthatunk az online költések területén, a virtuális kereskedelem ma még nem helyettesítheti a „valós vásárlást”. Ez elsősorban a vásárláshelyi élményeknek, programoknak köszönhető, hiszen egy üzletközpont találkozóhely, gasztroközpont is.
„A kerület polgármestereként jelen lehettem a bevásárlóközpont megnyitóján, és végig követtem a ház elmúlt 20 évét. A Pólus Center rendkívül fontos a kerületünk életében, hiszen nemcsak kikapcsolódást, de munkalehetőséget is jelent a lakosok számára” – mondta el Hajdu László, a XV. kerület polgármestere.
A Pólus kínálatában az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kapott az egészséges és a sportos életmód, bérlői mixében kiemelt helyen szerepelnek az ebbe a kategóriába tartozó üzletek. A házban megtalálhatók a legnagyobb sportmárkák, mint a SportsDirect, az Adidas, a Budmil, az ADP Sport, a Football Fan-shop, továbbá fitneszterem és salátabár is
A Pólus Center nagy hangsúlyt fektet a színes szolgáltatási kör kialakítására illetve, hogy mind a férfi, mind a női vásárlóinak megfelelő márkákat elérhetővé tegyen egy fedél alatt. Ez az oka annak, hogy a változatos divatmárkák mellett kiemelt szerepet töltenek be a házban az elektronikai üzletek. Itt található az ország legnagyobb Media Marktja, ugyanakkor a házban jelen van az Extreme Digital, a Samsung, a Notebook.hu, a Videojatekbolt.hu, az 576 és számos mobiltelefon szaküzlet is gazdagítja a kínálatot
„A következő időszakban további növekedést várunk a magyar piacon. Az erősödő gazdasági eredményeknek köszönhetően egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek a látogatók. Az eddigi munkánk sikeresnek bizonyult, hiszen jövőre már 100%-os bérbeadási aránnyal dolgozunk. Így a következő években elsősorban már nem a szolgáltatások bővítésére, hanem az új, személyre szabott szolgáltatásokra, egyedi programokra és kezdeményezésekre fókuszálunk” – tette hozzá Monok Fruzsina, a Pólus igazgatója.