Hatalmas közlekedési káosszal kezdődött Budapesten az új tanév, Karácsony Gergelyék teljesen elhibázott döntései miatt. Dugók voltak a nagyobb csomópontokon, így például az Üllői úton, a Váci úton és a Nagykörúton. Ennek legfőbb okai a teljesen értelmetlen és kihasználatlan biciklisávok, amelyek annak ellenére zöld karókkal lettek elkülönítve, hogy a biciklisek nem igazán használják. Budán ugyanakkor a Lánchídnak az autóforgalom előli lezárása okoz gondot. A legfőbb közlekedési útvonalak már szerdán összeomlottak. A totális káosz közepette Karácsony Gergelyék még a tömegközlekedéshez szükséges vonaljegy árát is megemelték.
Budapesten óriási káosszal és dugókkal indult a szeptember elseje. Az egyik legjobb példa erre mostanában az Üllői úton a korábbi buszsáv helyén kialakított, zöld karókkal elválasztott biciklisáv, ahová még a mentőautók sem állhatnak be. Az azonban még bosszantóbb, hogy ezt a biciklisávot gyakorlatilag senki sem használja, ahogyan a nagykörútit sem, ellenben hatalmas dugókat okoz a megmaradt két sávon minden nap.
Karácsony Gergely főpolgármester (MTI/Kovács Tamás)A 96 millió forintból létrehozott, úgynevezett védett kerékpársávokat az Üllői úton és a Váci úton teljesen abszurd módon mindkét oldalon 3,5 méter szélességben hagyták, ami egy egyirányú biciklisávnak túl széles, viszont a mentők biztonságos és gyors haladásához, illetve adott esetben a parkoláshoz már túl szűk. Azonban a mentősök mellett szeptembertől már az autósok sem tudnak közlekedni, mert a hatalmas forgalmat a megmaradt két sáv egyszerűen nem bírja el.
A káoszt csak növeli a városban, hogy hiába rajzolta át csúcsidőben a 100E útvonalát ad hoc megoldásként a BKK azért, hogy elkerülje az Üllői úti káoszt: a Vitézy Dávid által jegyzett példa alapján a járat 30–35 perc helyett 50 perc alatt jutott el a repülőtérről a Deák Ferenc térre.
De a budai oldalon sem jobb a helyzet, a Lánchídon ugyanis nem haladhatnak át az autók. Ezt a döntést arra hivatkozva hozta meg Karácsony Gergely baloldali főpolgármester, hogy a fővárosiak egy apró töredéke támogatta ezt a tervét. Bár Karácsony Gergely a 2019-es önkormányzati választási kampányban azt állította, hogy a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési módokat részesítené előnyben az autókkal szemben, arra senki sem számított, ami megválasztása utána következett. Átfogó koncepció nélkül, rajtaütésszerűen létrehozott kerékpárutak, önkényes lezárások, forgalmi káosz, fullasztó dugók nap mint nap.
A nagykörúti kerékpársávot Karácsonyék 2020 tavaszán, a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani. A forgalmi rend megváltozást eredményező útjeleket általában éjszaka festették fel, reggelre megbénítva az egész várost. A Magyar Autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a belvárosban, s lám, ez be is következett.
De az sem örülhet, aki ezek után a tömegközlekedést választaná, ugyanis annak ellenére, hogy a főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának – hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez – a jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre. Az emelés annál inkább.
A vonaljegy szeptember elsejétől 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy ára 600 forint lesz, a tízes gyűjtőért négyezer forintot kérnek – olvasható az Origo hasábjain.
(hirado.hu)