Hatalmas közlekedési káosszal kezdődött Budapesten az új tanév, Karácsony Gergelyék teljesen elhibázott döntései miatt. Dugók voltak a nagyobb csomópontokon, így például az Üllői úton, a Váci úton és a Nagykörúton. Ennek legfőbb okai a teljesen értelmetlen és kihasználatlan biciklisávok, amelyek annak ellenére zöld karókkal lettek elkülönítve, hogy a biciklisek nem igazán használják. Budán ugyanakkor a Lánchídnak az autóforgalom előli lezárása okoz gondot. A legfőbb közlekedési útvonalak már szerdán összeomlottak. A totális káosz közepette Karácsony Gergelyék még a tömegközlekedéshez szükséges vonaljegy árát is megemelték.

 

Budapesten óriási káosszal és dugókkal indult a szeptember elseje. Az egyik legjobb példa erre mostanában az Üllői úton a korábbi buszsáv helyén kialakított, zöld karókkal elválasztott biciklisáv, ahová még a mentőautók sem állhatnak be. Az azonban még bosszantóbb, hogy ezt a biciklisávot gyakorlatilag senki sem használja, ahogyan a nagykörútit sem, ellenben hatalmas dugókat okoz a megmaradt két sávon minden nap.

Karácsony Gergely főpolgármester (MTI/Kovács Tamás)

A 96 millió forintból létrehozott, úgynevezett védett kerékpársávokat az Üllői úton és a Váci úton teljesen abszurd módon mindkét oldalon 3,5 méter szélességben hagyták, ami egy egyirányú biciklisávnak túl széles, viszont a mentők biztonságos és gyors haladásához, illetve adott esetben a parkoláshoz már túl szűk. Azonban a mentősök mellett szeptembertől már az autósok sem tudnak közlekedni, mert a hatalmas forgalmat a megmaradt két sáv egyszerűen nem bírja el.

 

A káoszt csak növeli a városban, hogy hiába rajzolta át csúcsidőben a 100E útvonalát ad hoc megoldásként a BKK azért, hogy elkerülje az Üllői úti káoszt: a Vitézy Dávid által jegyzett példa alapján a járat 30–35 perc helyett 50 perc alatt jutott el a repülőtérről a Deák Ferenc térre.


De a budai oldalon sem jobb a helyzet, a Lánchídon ugyanis nem haladhatnak át az autók. Ezt a döntést arra hivatkozva hozta meg Karácsony Gergely baloldali főpolgármester, hogy a fővárosiak egy apró töredéke támogatta ezt a tervét. Bár Karácsony Gergely a 2019-es önkormányzati választási kampányban azt állította, hogy a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési módokat részesítené előnyben az autókkal szemben, arra senki sem számított, ami megválasztása utána következett. Átfogó koncepció nélkül, rajtaütésszerűen létrehozott kerékpárutak, önkényes lezárások, forgalmi káosz, fullasztó dugók nap mint nap.


A nagykörúti kerékpársávot Karácsonyék 2020 tavaszán, a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani. A forgalmi rend megváltozást eredményező útjeleket általában éjszaka festették fel, reggelre megbénítva az egész várost. A Magyar Autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a belvárosban, s lám, ez be is következett.

De az sem örülhet, aki ezek után a tömegközlekedést választaná, ugyanis annak ellenére, hogy a főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának – hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez – a jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre. Az emelés annál inkább.

A vonaljegy szeptember elsejétől 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy ára 600 forint lesz, a tízes gyűjtőért négyezer forintot kérnek – olvasható az Origo hasábjain.

 

(hirado.hu)

A Budapest rovat további hírei

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív védekezés ellenére az utak burkolata a havazással érintett területeken havas, latyakos – közölte az Útinform péntek reggel.
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a járóbeteg-szakellátásra, ki tudják választani a rendelőkben a számukra alkalmas időpontot – mondta a Belügyminisztérium parlamenti...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a minimálbér összegét az euróhoz kösse jelentette ki a hirado.hu kérdésére Kutasi Gábor. Ha ugyanis menet közben forintra vált, akkor...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási körülményekhez feltétlenül fontos a megfelelő, előzetes felkészülés. Néhány alapvető autós kellék beszerzése biztonságosabbá,...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság (ÉMVIZIG) a Sajó jelenlegi állapotát és az annak vízgyűjtő területén felhagyott bányák...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei kampányában. A közmédia jótékonysági műsora idén a Baptista Szeretetszolgálat által fenntartott törökbálinti Tábitha Gyermekhospice...
Magyarországon hagyományosan november 15. a fordulónap, ekkortól kizárólag téli dízelt forgalmaznak a töltőállomások – közölte a Mol pénteken az MTI-vel.
Októberben 2,5 százalékkal drágultak a lakások az egy hónappal korábbihoz képest, míg szeptemberben még csak 0,9 százalékos volt a havi szintű országos áremelkedés; éves szinten a szeptemberi közel...
Tartósan párás, ködös marad az idő, többfelé várható szitálás. A legmagasabb hőmérséklet 6 fok körül alakul - írja a HungaroMet.
Átadták a Mazsihisz Szeretetkórház menóráját vasárnap, a hanukiává alakítható gyertyatartót a kórház főbejárata fölött helyezték el.

A címlapról

Az ország nagy részén az intenzív havazást követően a preventív...
Az EgészségAblak alkalmazással a betegek gyorsabban bejutnak a...
A kormányzat béremelési tervének legfontosabb előfeltétele, hogy a...
Egy téli autós kirándulás sok örömet tartogat, de a hideg időjárási...
A Kassai Műszaki Egyetem (TUKE), a Miskolci Egyetem (ME) és az...
Már több mint 24 millió forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! idei...

Könyvajánló

Dr. Szántó Szilvia, a Budapesti Gazdasági Egyetem mentálhigiénés tanácsadója egy háromrészes regény után (Nárcisz-trilógia), idén elkészült a történethez tartozó terápiás könyvvel is, ami segít azoknak, akik a regény főszereplőjéhez hasonlóan átéltek érzelmi vagy más típusú bántalmazást.
„Az elmúlt 500 évben azok a nemzetek emelkedtek fel, amelyek a pénzt tőkévé alakították, feltaláltak és bevezettek új technológiákat, a társadalom széles rétegeinek adtak tudást, és teret adtak a tehetségek érvényesülésének” – többek között erre hívja fel a figyelmet legújabb kötetében Matolcsy György, majd hangsúlyozza: „A múlt sikerei azonban nem adnak pontos iránytűt, mert a történelem, benne a gazdaság törvényei döntő pontokon megváltoztak. Azokat érdemes követni, akik már a jövőből hozzák előre a működésüket, és már korunk gondolati forradalmára, ezen belül a fenntartható közgazdaság törvényeire építik működésüket.”
Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa.
A legnagyobb és legkomplexebb iparág az emberiség történetében.

Blogok, vélemények, olvasók írásai

Az adózás történelmileg az államhatalom fenntartásának egyik legfontosabb eszköze, ugyanakkor mindig is viták tárgya volt, hogy mi számít elfogadható mértékű adóterhelésnek.
Miért nem olcsóbb az autópálya matrica, ha nem kapunk teljes értékű szolgáltatást, mert hosszú kilométereken keresztül sebességkorlátozások, sávlezárások és azokból fakadó torlódások vannak?
A másnaposság kellemetlen tüneteit sajnos nem lehet azonnal teljesen megszüntetni, de néhány tipp segíthet enyhíteni a szenvedést és felgyorsítani a regenerálódást.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Több mint 7 évtizeden át volt Kispest lakosa a jeles tanárember, Pataki Gyula.
A Milestone Intézet idén is tanulmányi ösztöndíjat hirdet különösen rászoruló és/vagy roma tehetségek számára.

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.