Szerintem átfógó, a teljes lakosságot célzó pénztárosképzést indítottak a kiskereskedelmi láncok Magyarországon. Jelentős lépés ez az alkalmazottak nélküli önkiszolgáló boltok felé.

„Lehet jönni az 1-es, önkiszolgáló kasszához is, bankkártyás fizetéssel" - invitálja a vásárlókat a Lidl alkalmazottja. Vágja a fát maga alatt, a leépítésekhez asszisztál - gondolom én, és mérgelődök, hogy kasszásnak akarnak kiképezni akaratom ellenére.

Egy-két termékkel még beadom a derekam, de teli bevásárló kocsival NEM.

A változást a kereskedők már nyáron, gondosan megrendelt cikkekkel igyekeztek előre beharangozni, miszerint igény van az önkiszolgáló kasszákra. 

De kérem tegye fel a kezét, aki ismer olyan vásárlót, aki erre vágyott?

Az ilyen cikkeket közlő újságíróktól megkérdezném, hogy tisztában van-e azzal, hogy mihez asszsztál.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az igény kialakításán keményen dolgoztak, például az Auchannál: emiatt is szoktunk le róla, hogy a nagybevásárlásra szánt tízezreket náluk költsük el. Amikor kevesen voltak az áruházban, akkor is elérték, hogy a kasszáknál legalább 10 percet kelljen várni.

Az embernek az volt az érzése, hogy a pénztárosok bérköltségén spórolnak, hogy a vásárlókat az akkoriban megnyitott önkiszolgáló kasszákhoz tereljék.

És sajnos - a szaporodó önkiszolgáló kasszadivat terjedése miatt - élek a gyanúperrel, hogy a kereskedők nagy lépésre szánták el magukat. Az alkalmazottak nélküli vagy minimális dolgozót, pl. pár biztosági őrt igénylő, akár éjjel-nappali önkiszolgáló üzletek személytelen világa egyre közelebb kerül hozzánk.

Hatalmas bevételnövekedést jelent majd, ha az alkalmazottak bérköltségét - és az azokra rakódó tetemes adókat, járulékokat sem kell már megfizetni, és a dolgozók munkaszervezésével sem kell bíbelődni. Nem lesz szükség humánerőforrás osztályra sem.

Mi vásárók pedig asszisztálunk ehhez, és megtanuljuk, hogy a fánkot nem az édes pékáruk között találjuk, mert külön kategória van számára az önkiszolgáló kasszában. Közösségimédia-csoportok alakulnak, ahol az emberek megosztják tippjeiket, trükkjeiket egymással és végül mindenki profi kasszás lesz. Még ha kedvezményt, ajándék terméket kapna érte.... De így, lehúzás érzéssel dohog az ember - és inkább átmegy a szemközti boltba...

- - - - -

Hozzászólásban mondj véleményt vagy névtelenül értékeld az írásomat a nyitókép feletti csillagokkal! Köszönöm!

Még több írás a blog rovatból

Miért nem olcsóbb az autópálya matrica, ha nem kapunk teljes értékű szolgáltatást, mert hosszú kilométereken keresztül sebességkorlátozások, sávlezárások és azokból fakadó torlódások vannak?
A másnaposság kellemetlen tüneteit sajnos nem lehet azonnal teljesen megszüntetni, de néhány tipp segíthet enyhíteni a szenvedést és felgyorsítani a regenerálódást.
A vezeték nélküli fülhallgatók piaca rohamosan bővül, így egyre nehezebb eligazodni a számos modell között. Hogy megkönnyítsük a választást, tekintsük át a legfontosabb szempontokat!
A gyorsabb áthaladás ILLÚZIÓJÁNAK érdekében, kérjük fáradjanak az önkiszolgáló kasszákhoz!
Csütörtök este 6 óra, munka utáni bevásárlás, hatalmas sorok a kőbányai Sibrik Lidlben.
Átfógó, a teljes lakosságot célzó pénztárosképzést indítottak a kiskereskedelmi láncok Magyarországon.
Az első Samsung készülékem. Nem biztos, hogy a következő is ez a márka lesz.
Ha egy 7 évessel megy vásárolni az ember, gyakran nehéz kérdésekre kell válaszolnia.
Beszélgetésekben rendszeresen előjön a téma és mindig meglepődök ismerőseim naivitásán vagy rossz memóriáján.
A videó a Pesti úton készült. Jól demonstrálja a veszélyhelyzetet.