Évek óta vásárolunk Yves-nél, rendszerint, mikor egy levelezőlapon tájékoztat: ha megveszem kedvező áron a nagy képen látható terméket, kapok némi csecse-becsét ajándékba.
Ezeken a napokon vásárló, azaz én, boltba be, akciós terméket megragad, megy kasszához, fizet, ajándékot átvesz, távozik. A termékek jó minőségűek, de nézelődésre nincs okom, mert amúgy nem engedhetem meg magamnak, hogy a teljes fürdőszobai szükségletet onnan töltsem fel. Ezt értsd úgy, hogy normál árakon számomra drága az üzlet.
Valószínűleg a vásárlási stílusom nem lehetett egyedi, mert az elmúlt időben valami megváltozott. És nem pozitív irányba. Előre bocsátom, a változások rajta voltak azon a bizonyos levelező lapon (megcsillagozva, apró betűvel), így a felmerült kellemetlenséget csak magamnak köszönhetem.
Szóval úgy kezdődött, hogy az akció kezdetekor berongyoltam az üzletbe és kértem a fő akcióban szereplő terméket. Az eladó kedvesen felvilágosított, hogy az csak jövő héttől lesz (rajta van a szórólapon, megcsillagozva, apró betűvel), de nyugodtan vásároljak, mert az ajándékokat más termék vásárlása után is megkapom. Megköszöntem és vásárlás nélkül távoztam.
Egy hét múlva újra lejátszódott az esemény, nem fogsz csodálkozni: nem tudtam megvenni a nagy kedvezménnyel a terméket, mert ahhoz csak egy másik vásárlással lehet eljutni.
Nem fárasztalak a részletek további boncolgatásával, csupán a tanulságra szeretném felhívni a figyelmedet.
Többé ebben a boltban sem vásárolhatsz akciósan felhőtlenül,
csak ha paranoiásan és gyanakvóan keresed, hogy hol van az a bizonyos kutya elásva. Nem, nekem ehhez nincs türelmem és üzenem az ilyen marketinget kitaláló agytrösztöknek, hogy a reklámanyag egyenesen a kukába megy, elvesztettek egy vásárlót, aki ugyan "csak" az akciós terméket vásárolta ott, de azt rendszeresen, és arra büszkén, hogy néha ő is használhat márkás terméket.