Az ilyenfajta beszámolók mindig szubjektívek is, mint ez a blog nevében is szerepel.
Ettől függetlenül megtörtént és fájdalmas. Önmagában is megéri a sztori, hogy billentyűzetet ragadjon az ember, de ez már nem az első eset, hogy elégedetlen vagyok a márkával. De kezdjük az elején.
Megjött az Android 13 frissités és az UI5 felhasználói felület A Galaxy A72-re!
Eddig tartott a jó hír. Persze rányomtam a frissítésre, mint már annyiszor ennél a készüléknél és Xiaomi elődjeinél.
Itt kell megjegyezni, hogy ELVILEG minden ilyen művelet előtt le kellene menteni a fontos adatokat, fényképeket, videókat.
De ugye ezt nem szoktuk megcsinálni, mert joggal várjuk el, hogy a frissítés gond nélkül megtörténjen.
Ezúttal azonban nem így történt, az Android 13 frissítést követő újrainduláskor a készülék a feloldáshoz használt kódot nem fogadta el. (Nem a SIM-kártyáét.) Egyúttal közölte, hogy 23 óra 57 perc múlva újra megpróbálhatom... Így is történt, de akkor sem fogadta el.
Mondhatjuk, hogy rossz kódot adtam meg. De ki felejti el a születési évét?
A készülék garanciális, irány a Samsung cset, ott sem tudtak segíteni, így tovább a Samsung szaküzlet / szakszervizbe.
Ők is csak teljes adatvesztéssel tudják használhatóvá tenni a telefont! Bizonyára tudnák máshogy is, de a személyes adataimat - gondolom - meg kell tőlem védeni. Végül is ez eléggé méltányolható indok, hogy elveszítsem a legutóbbi külföldi utazás és a nyár legszebb megörökített élményeit.
Nem kértem a szolgáltatást, egy gyári beállítások visszaállítását (hard reset) az internet alapján én is meg tudok csinálni, akkor legalább nem kell papírokkal macerálni és napokat várni a szervizre.
Persze kutathattam volna még fél napot, hogy találok-e valamilyen szoftveres eszközt vagy ilyen-olyan szakértőt, aki jópénzért megkímél a Samsung hivatalos frissítése okozta károktól, de nem tettem.
Szóval most itt tartok. Meg volt a hard reset, a telefon helyreállítja, amit lehet. Keserű tapasztalat volt.