Lewis Hamilton a számára egyik legkedvesebb pályán átvette a vezetést a pontversenyben Nico Rosbergtől, ötödik győzelmével egyúttal egyedüli csúcstartóvá lépett elő a Hungaroringen. A vb-címvédő a rajtnál ugrotta át csapattársát, s bár utána 3 másodpercnél jobban egyszer sem szakította le, különösebb nehézségek nélkül nyert.

Sem a Red Bull, sem a Ferrari nem jelentett fenyegetést rájuk, az egymás közti csatájukat viszont a Red Bull nyerte.

A piros lámpák kialvása után Hamilton és Daniel Ricciardo is felfalta Rosberget az első kanyar felé menet, akinek annyit sikerült mentenie, hogy a 2-esnél visszaelőzte a Red Bullt. "Végül minden a rajton múlt. Onnantól próbáltam nyomást helyezni Lewisra, de ezen a pályán nem lehet előzni" - mondta Rosberg. "A rajtom rendben ment, a többiek egyszerűen még jobban indultak. Kikaptam az 1-es kanyar felé menet, ez elszomorító."

Hamilton nyakán látszólag csak a második etap elején, a lágy gumikra váltva szorult kicsit a hurok, de összeszedte magát, és akkor sem ingott meg, amikor a táv vége felé – 5 másodperces időbüntetés árán – feltartotta Esteban Gutiérrez, 0,6 másodpercre olvasztva az előnyét. "A rajt jelentett mindent" - ismerte el. "A csapat fantasztikus stratégiát választott, és az autót is kiválóan készítették fel, ahogy mindig."

Azt mondta, időnként azért esett a nyakára Rosberg, mert kímélte a gumijait és a motorját. "Száz százalékig uraltam a versenyt. Egyetlen pillanat sem volt, amikor azt hittem, hogy elveszthetem" - jelentette ki.

Daniel Ricciardo a várakozásaival ellentétben nem tudta megszorongatni a Mercedest. Az első kerékcserék után ugyan 7,6-ról 4,6 másodpercre faragta le a hátrányát Hamilton mögött, és a második bokszkiállását korábbra időzítve egy elévágással is megpróbálkozott, de a lemaradása végül 27 másodpercre hízott, és a ferraris Sebastian Vettel is utolérte. Ennek dacára "szuperboldognak" jellemezte magát, és örült, hogy legalább ideiglenesen gyorsabb volt a Mercedeseknél.

"Már attól is elmosolyodtam, amikor néha mondták, hogy gyorsabb vagyok náluk" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. Ricciardo zsinórban harmadszor állhatott dobogóra a Hungaroringen.

Vettel az első etapban még mindkét Red Bullnak a hátulját nézte, a 4. helyet azzal örökölte meg, hogy a holland elrontotta az első bokszkiállását: nem taposott bele eléggé a fékbe, ezért arrébb gurult, s emiatt a kerekeket túl lassan helyezték fel a szerelők. Ezzel beragadt az első etapját a lágy gumikon 29 körig nyújtó Kimi Räikkönen mögé, akit sehogy sem tudott megelőzni.

Noha ekkor még egy kiállásnyi előnye volt Verstappennek, később, az utolsó kerékcserék után újra egymásra találtak, fordított felállásban a finn rohamozott. Räikkönen az 50. körben kapta meg a szuperlágy gumikat, melyekkel hamar utolérte a Red Bullt, és a Spanyol, illetve az Osztrák Nagydíj után újra megpróbálhatta megelőzni – ezúttal is eredmény nélkül.

A jobban tapadó abroncsokon Räikkönen néhányszor bekukucskált, sőt, egy-egy merész féktávval meg is próbált beesni vetélytársa mellé, a külső íven nem járt sikerrel. Egyszer össze is ért a két autó a 2-es kanyar féktávján, ahol a dühös Räikkönen szerint Verstappen többször változtatott irányt.

„Nem az én döntésem, hogy mi szabályos és mi nem, de sokkal kevesebbért is büntettek már másokat" - mondta fanyarul a verseny után. Sajnálja, hogy nem sikerült előznie, mert egyébként jónak érezte a Ferrari tempóját. Verstappen nem látott semmi problémát a védekezésében.  „Szerintem minden korrekt volt" - vélte. „Nagyon furcsa lenne, ha megbüntetnének. Csupán egyszer változtattam irányt. Nagyon merészen támadott a belső íven, ezért belülre húzódtam, neki pedig fékeznie kellett. Blokkoltak a kerekei, és eltalálta az autóm hátulját.”

A három élcsapat pilótáin kívül mindenki körhátrányban ért célba, leszámítva Jenson Buttont, aki a mezőny egyedüli kiesője lett. A britnek nagyon korán problémája támadt a hidraulikai nyomás elvesztése miatt, amivel visszaesett a mezőny végére, s később egy áthajtásos büntetést is kapott tiltott rádiós segítség miatt.

„A fékpedál egészen a padlóig beesett, ami sosem kellemes érzés. A csapat megadta, hogy min változtassak, hogy ne forduljon elő újra" - mondta, hozzátéve, hogy ez biztonsági ügy volt.

Pedig jó esélye lehetett volna a pontszerzésre, hiszen csapattársa, Fernando Alonso a 7. helyen ért célba, 7,2 másodperccel megelőzve Carlos Sainzot. Mindketten elégedettek voltak az eredménnyel, főleg a kétszeres világbajnok. „A Mercedesek, a Ferrarik és a Red Bullok utolérhetetlenek számunkra, a mezőny maradék részében viszont mi voltunk a legjobbak. Ebben a minibajnokságban ma miénk a legjobb eredmény" - fogalmazott.

Valtteri Bottas a rajtnál megelőzte Nico Hülkenberget, és a célba is ebben a sorrendben, a 9-10. helyen futottak be, a Williams így 1 ponttal növelte előnyét a Force India előtt. Igaz, valószínűleg nem Hülkenberg lett volna a 10., ha másoknak nincs balszerencséje; előzőleg Jolyon Palmer és Sergio Pérez is esélyesebbnek tűnt a pozícióra.

A lágy gumikon rajtoló, a saját bevallása szerint karrierje legjobb versenyét teljesítő Palmer jó úton járt első F1-es pontja felé, de a 48. körben megpördült a Mansell-kanyarban.

„A tempóm igazán jó volt. Jól éreztem magam az autóban, de egyszer csak megpördültem, nem értem, mitől. Mindent a szokásos módon csináltam" - tanakodott. A hiba végül a 13. helyre vetette vissza.

Sergio Pérez pedig azért bosszankodhat, mert 6-7 másodpercet vesztett a második bokszkiállásánál amiatt, hogy a szerelők nem várták. „Miután megerősítettem, hogy bemegyek a bokszba, sehol sem láttam a srácokat. Így azt is nehéz volt felmérni, hogy hova kell beállnom. Senki sem várt" - mondta. „A zsebünkben volt a pont, de végül nem a miénk lett."

A Force India már csak azért sem büszkélkedhet a hétvégi bokszutcai teljesítményével, mert Palmer a bokszkiállások második körében előzte meg Hülkenberget – aki azzal vesztett sokat, hogy a második etapjának elején beragadt Felipe Massa mögé –, amikor egyszerre hajtottak ki kerékcserére.

Massa egyébként végig a mezőny végén küszködött, miután a szombati balesetében megsérült a kormányösszekötője, és ettől erősen oldalra húzott az autója.

„Fizikálisan nagyon nehéz verseny volt, érzem is a vállam"- árulta el a brazil, akinek esélye sem volt a pontszerzésre. A Williams megpróbálta kijavítani a hibát a rajtrácson, ám nem sikerült nekik.

A következő versenyt Németországban rendezik a jövő hétvégén, utána pedig következik a nyári szünet.

 

 

 

Számítógép szerviz Budapesten házhoz megy, a XVI. kerületben ingyenes kiszállással

 

Ez is érdekelheti